Segmentele cu cele mai mari scaderi pe tot anul trecut au fost IT si echipamente de birou, cu un declin de 51,6% si respectiv  53,8%. Cauzele au fost scaderea increderii consumatorilor si totodata, a puterii de cumparare a acestora, pe fondul crizei financiare.

Studiul scoate in evident faptul ca in anul 2009, din lipsa banilor, oamenii au cumparat produse cu caracteristici tehnice mai putin avansate, lucru ce a impiedicat generarea de valoare suplimentara in piata.

La electrocasnice, cel mai afectat a fost segmentul de aspiratoare, iar la polul opus, cele care au reusit sa scape cu “viata” din criza lui 2009, au fost aparatele pentru prepararea alimentelor.

“Acest lucru inseamna ca oamenii au fost nevoiti sa-si prioritizeze nevoile, sa-si cumpere aparatura de care au avut intr-adevar nevoie sau care ii ajuta sa economiseasca”, se arata cercetarea companiei GFK.  

Piata totala a bunurilor monitorizata  a fost de 422 milioane euro in trimestrul patru al anului trecut. Valoarea pentru intreg anul 2009 a fost de 1.422 milioane euro. Vanzarile din sezonul de iarna nu au atenuat imaginea de criza, inregistrandu-se un declin de 43,2% fata de aceeasi perioada a anului precedent. In total, anul 2009 a fost cu 42,6% mai slab decat 2008.

 Sectoarele electrocasnicelor mici si telecomunicatiilor au scazut cu 23,6%, respectiv 30,1% in 2009. Vanzarile de electrocasnice mari au fost mai slabe in ultima parte a anului decat in trimestrul 3, dar comparativ cu 2008, vanzarile au scazut cu 37,3%. Electronicele de larg consum au scazut de asemenea cu 42,2%, in timp ce sectorul foto a inregistrat o descrestere de 45,4% in 2009. Sectoarele IT si de echipamente de birou au avut cea mai proasta performanta deoarece au scazut cu 51,6% si, respectiv, 53,8%.

Citeste mai mult si pe mediafax.ro!