"Climatul nu pare sa se imbunatateasca pentru consumator. "Inceputul de an e dificil pentru multi, chiar mai greu decat anul trecut. Pe alocuri sunt semne ca lucrurile incep sa se imbunatateasca, insa o mare parte dintre aceste semne sunt in afara Romaniei", a declarat Dumitrescu.

Din primavara lui 2008 criza a schimbat atitudinea consumatorului: e mai pesimist, risca mai putin si pare sa se intoarca la produsele de baza, cat mai mult la cele de care are nevoie, in detrimentul celor dedicate distractiei.

"Exista o segmentare. Majoritatea se duc la supermarket si nu mai aleg din foarte multe produse. Raman la cele pe care le stiu, nu mai incearca asa de multe branduri noi si nici chiar atat de multe categorii noi. Nu mai iau spre exemplu si un produs de curatat gresia si inca unul de curatat cada, ci iau un produs care face ambele lucruri, iau produse care le acopera mai multe nevoi", spune Dumitrescu.

Oamenii isi gasesc activitati care nu mai implica aceleasi cheltuieli ca inainte, stau mai mult pe acasa, iar cand ies, prefera tot mai mult parcul, in loc de mall, spre exemplu. Oamenii au taiat mult iesirile la restaurant si au mai renuntat la calatorii. Un efect al crizei tine si de faptul ca s-a dezvoltat piata neagra si merg bine si importurile paralele, la produse precum cafea, spre exemplu.

El admite ca ramane si segmentul care vrea sa se afiseze cu cele mai noi produse. O dovada tine de faptul ca stocul limitat de televizoare 3D s-a epuizat repede.