3.000 de campanii publicitare derulate in intervalul 2006 - 2011, din toate sectoarele industriei au fost cercetate de catre compania Ebiquity si organismul comercial Thinkbox. La baza studiului a stat analiza econometrica.

Spoturile TV s-au dovedit a fi mai profitabile decat toate celelalte tipuri de publicitate. In medie, reclamele difuzate de televiziuni au adus un profit de 1,7 lire sterline pentru fiecare lira cheltuita. Per total, reclamele TV au inregistrat o crestere de 22% in ultimii cinci ani, desi costurile publicitatii media au scazut in acest interval.

Reclamele difuzate de posturile de radio au adus un profit de 1,48 de lire sterline, in timp ce publicitatea print a totalizat in medie, 1,4 lire pentru fiecare lira cheltuita. In coada clasamentului se afla publicitatea online (1,06 lire) si cea out-door (0,45 lire).

Potrivit studiului, veniturile generate de publicitatea print, in general suplimentata de cea TV au crescut cu 37%. Advertisingul realizat prin canalele radio aduce un profit de 19%, cea difuzata prin canelele new media (internet) 15%, in timp de ce publicitatea online inregistreaza o crestere de doar 9%.

Cercetarile arata ca 71% din vanzarea spatiilor publicitare reprezinta spoturi TV, asta desi aceste canale insumeaza doar 55% din bugetele media. 38% din impactul de care se bucura reclamele televizate se concretizeaza in stimularea vanzarilor produselor din portofoliul brandului promovat.

„Televiziunea trece printr-o furtuna perfecta de recesiune economica si crestere a competitiei in media”, spune Andrew Challier, reprezentant al companiei de cercetare Ebiquity.

Citeste si:

Google te invata gratis cum sa pui pe picioare o afacere online

Adevarul despre cea mai controversata companie din lume