Saptamana trecuta, la festivalul de la publicitate desfasurat la Cannes, Effie Worldwide si Warc au dezvaluit lista celor mai eficiente campanii de marketing de pe glob. Cel mai de succes brand in ceea ce priveste publicitatea este P&G, Omnicom este cea mai eficienta companie de advertising, BBDO cea mai eficienta retea de agentie, iar McDonald`s cel mai de succes brand al tuturor timpurilor, transmite Forbes.

„In ciuda schimbarilor extraordinare din peisajul media, manate in special de evolutia tehnologiei, sunt cateva lucruri care nu se vor schimba niciodata, ca de exemplu nevoia pentru cercetarile riguroase de piata, importanta umana si puterea ideilor revolutionare care sa miste, sa impresioneze oamenii”, spune Carl Johnson, membru al Effie Worldwide.

Alti advertiseri cunoscuti la nivel international au inclus nume precum Unilever, Kraft, Nestle si Coca-Cola printre corporatiile cu cel mai puternic marketing din lume. Printre finalisti se numara si Pepsi, Chevrolet si companie britanica de telecom, Vodafone.

Totodata, in top se numara si WPP Group, Interpublic, Publicis Groupe si Havas Advertising. Alte finaliste la categoria cele mai eficiente agentii de marketing sunt McCann Worldgroup, Ogilvy&Mather, DDB Worldwide si JWT.

„Aceste branduri sunt cotate sus deoarece stiu cum sa-si eficientizeze costurile si sa-si multumeasca targetul”, spune Mary Lee Keane, presedintele Effie Worldwide. „Ele stiu ca nu este vorba doar despre mesajul corect, ci despre mijloacele corecte”, a adaugat acesta.

Vicepresedintele Warc, Rufus Olins, are mari asteptari in ceea ce priveste Indexul Effie referitor la evolutia industriei companiilor.

„Este cel mai cunoscut clasament global al agentiilor si performantei advertisingului”, sustine acesta.

De asemenea, in cadrul festivalului s-au acordat premii compensatoare catre Sancho BBDO din Bogota, Columbia, care a fost numita cea mai eficienta agentie de birouri, iar Wieden si Kennedy, originara din Portland, a primit distinctia de cea mai independenta agentie de advertising.