Atunci cand produsele raman nevandute, decat sa le trimiti furnizorilor, mai bine tai pretul si castigi un client.

Se poate intampla ca un model de pantof, de exemplu, desi e nou nout, sa fie mai ieftin ca ieri cu 100 de lei.  

"E ultima pereche. 

Si are vreun defect? 

Nu, nu are niciun defect. Are reducere 30%”  

Iata si alt tip de discount: cu cat cumperi mai mult, cu atat pretul pe bucata scade. Initiativa negocierii poate veni din ambele directii. Iar tu poti avea avantaje. Nici avantajul firmei nu e de neglijat. Cu atat mai mult cu cat preturile de pe raft ascund uneori adaosuri suficient de mari ca magazinul sa nu iasa in pierdere chiar si dupa aplicarea reducerii. 

Exemple bune in acest sens stau autoturismele si obiectele de lux pentru care un disconunt de 15 procente nu-l saraceste pe vanzator.  Nu sunt deloc de neglijat reducerile care se pot aplica produselor care au stat expuse, au fost folosite la demonstratii practice sau au mici urme de uzura. Reducerile pot fo substantiale.  

"Directorul de magazin are posibilitatea de a negocia cu fiecare client, intre 10 si 50%", a declarant Dan Alecu, director de vanzari. 

Putini romani se gandesc din start sa exploreze aceasta nisa, desi peste hotare vanatorii de chilipiruri bat magazinele zile intregi si nu se sfiesc sa se targuiasca la fel ca la piata. Pana nu incerci, nici nu stii ca poti pleca acasa cu o plasma de 11.000 de lei platind 5500. 

Atentie insa, nu e o procedura obligatorie, ci o politica de fidelizare. Nicio lege nu obliga magazinul sa-ti faca discount.

Potrivit Deloitte si Retail Magazine, 8 din 10 retaileri europeni au reglementat insa acest tip de reducere.