"Sunt foarte multe motive pentru care s-au scumpit tigarile, dar printre ele nu se numara, de aceasta data, majorarea accizei. Noi am operat majorarile de pret incepand de azi (n.r. - miercuri)", a declarat Gilda Lazar, corporate affairs manager la JTI, citata de Mediafax.

In portofoliul JTI figureaza marci precum Winston, Camel, Glamour, Sobranie, B&H sau Silk Cut.

Si ceilalti doi mari producatori de tigari, Philip Morris si British American Tobacco, au ridicat preturile cu 0,3 lei pe pachet.

Marcile Philip Morris numara si Marlboro sau Parliament, iar British American Tobacco (BAT) are in portofoliu marci precum Kent, Dunhill, Vogue sau Pall Mall.

"Principalul motiv al majorarii pretului este cresterea costurilor. Vindem mai putin si ne costa mai mult. Si pretul tutunului a crescut fata de anul trecut", a spus Lazar.

Pentru Philip Morris noile preturi vor intra in vigoare incepand cu data de 26 ianuarie.

"Nu comentam asupra deciziilor de pret, dar trebuie avut in vedere ca in prezent circa 80% din pretul tigaretelor in Romania (adica echivalentul a 16 tigarete dintr-un pachet de 20) este reprezentat de valoarea combinata a accizei la tutun si a TVA-ului, ceea ce face ca orice produs de contrabanda consumat in tara in detrimentul unuia cu taxele platite sa afecteze serios veniturile statului", a spus Andrei Vasilescu, director Corporate Affairs la Philip Morris.

Gilda Lazar declara la inceputul lunii decembrie ca tigarile nu se vor scumpi la 1 ianuarie si ca urmatoarea majorare de preturi, ca urmare a cresterii accizei, va fi de 0,2-0,6 lei pe pachet si va avea loc in luna iulie.

Potrivit unui studiu, contrabanda cu tigari a ajuns in luna septembrie la 24,4% din totalul pietei, dupa ce in lunile iunie si iulie scazuse la 21,3%. Producatorii de tigarete au explicat cresterea ponderii contrabandei prin majorarile de pret la tigarete, determinate de cresterea accizei.