In urmatorii doi ani, toate acestea se vor incheia, gratie instalarii unor echipamente care permit detectarea explozibililor, a declarat secretarul general al acestei agentii ONU, francezul Raymond Benjamin.

In schimb, el a apreciat ca scanerele corporale, la care Italia intentioneaza sa renunte, ar trebui sa fie dezvoltate, ele urmand sa permita, in timp, reducerea cozilor de asteptare.

Exista cateva variante posibile, si anume unele tari risca sa respinga pasagerii care refuza sa treaca prin aceste scanere, iar altele vor propune, optional, perchezitii corporale.

La cea de a 37-a Adunare trienala a OACI, care se desfasoara timp de zece zile, incepand de astazi, la Montreal, vor participa aproximativ 1.200 de delegati, intre care 40 de ministri. In cadrul adunarii vor fi dezbatute trei capitole mari, si anume siguranta transporturilor, sau altfel spus lupta impotriva terorismului, securitatea acestora si eforturile de reducere a impactului avioanelor asupra mediului.

La Montreal risca sa fie adusa in discutie si o alta divergenta, si anume ca UE, care vrea sa avanseze in lupta impotriva schimbarilor climatice, intentioneaza ca din 2012 sa aplice o directiva prin care vor fi taxate emisiile de carbon ale zborurilor care pleaca din si au ca destinatie Europa.

Dar Statele Unite se opun acestei intentii. Washingtonul ar fi de acord sa plateasca numai pentru emisiile pe care le vor produce deasupra Europei, dar nu si pentru avioanele care pornesc de pe teritoriul sau.