Ponderea in vanzarile auto a persoanelor cu varste intre 18 si 34 de ani a scazut la 11% in aprilie 2012, de la 17% in aprilie 2007, inaintea recesiunii si crizei financiare, potrivit datelor R.L. Polk & Co, citate de Bloomberg.

Compania de consultanta Deloitte LLP a tras recent concluzia ca "4G bate V-8" in cazul celor 80 de milioane de americani nascuti in perioada 1981-2001, cu referire la cel mai rapid standard de conectare mobila la Internet, respectiv motorul cu opt cilindri in "V", un simbol al automobilismului american.

Desi autoturismul este inca un reper important pe drumul catre independenta, tanara generatie dispune de metode mult mai diverse de relationare de la distanta decat in trecut.

"O masina este un simbol al libertatii. Insa spre deosebire de trecut exista mult mai multe moduri prin care un exponent al actualei generatii tinere poate obtine aceasta libertate", comenteaza pentru Bloomberg Alexander Edwards, presedinte al diviziei auto la compania de consultanta Strategic Vision din San Diego.

Astfel, industria auto se teme ca revenirea vanzarilor la nivelurile dinaintea crizei ar putea fi impiedicata de interesul mai scazut al tinerilor pentru automobile.

Vanzarile de autoturisme si camionete usoare au crescut in SUA cu 14% in primele sapte luni ale anului, la 8,43 milioane de unitati, si ar trebui sa depaseasca 14 milioane pe ansamblul acestui an. Industria auto americana ar marca astfel cel mai bun an din 2007, insa nu ar reusi sa revina la media anuala de 16,8 milioane de unitati inregistrata in perioada 2000-2007.

Dan Luria, economist la Michigan Manufacturing Technology Center, considera ca salariile mai mici platite tinerilor si preferinta acestora pentru gadget-uri in defavoarea automobilelor ar putea limita vanzarile auto din SUA la 15 milioane unitati pe an. Cel mai bun an a fost 2000, cu 17,4 milioane de autoturisme si camionete usoare noi comercializate in Statele Unite.

La nivelul anului 2010, 81% dintre persoanele cu varste intre 20 si 24 de ani detineau permis de conducere, fata de 92% in 1983, potrivit Institutului de Cercetare in Transporturi al Universitatii din Michigan.

Tinerii care locuiesc in orase mari, unde transportul public este eficient si rapid, nu considera ca au nevoie de un automobil. Cei care au nevoie temporar de o masina prefera serviciile de inchirieri cu ora.