Apple a inregistrat un declin de 8% al titlurilor, de la un maxim record de 363,13 dolari pe unitate atins pe 16 februarie.

Actiunile gigantului IT nu au mai avut performante atat de slabe din 2008, cand piata de capital a fost afectata de cea mai grava recesiune dupa Marea Depresiune.

Investitorii, ingrijorati de problemele de sanatate ale directorului general, Steve Jobs, aflat in prezent in concediu medical, sunt preocupati de evolutia actiunilor ca urmare a cresterii Google pe piata smartphone.

A trecut mai mult de un an de cand Apple a lansat tableta iPad, iar iPhone 5 urmeaza sa fie comercializat pe piata abia in toamna aceasta. Investitorii asteapta noi produse care sa sustina cotatia actiunilor Apple, chiar daca profitul companiei a crescut cu peste 75% in ultimele doua trimestre.

"Au un succes atat de mare in activitatile desfasurate incat au nevoie de ceva urias pentru ca actiunile sa creasca puternic", a spus Michael Yoshikami, analist sef pentru investitii la compania YCMNet Advisors, care administreaza active de un miliard de dolari in Walnut Creek, California. Acesta crede ca investitorii au nevoie sa stie care va fi "viitoarea mina de aur".

Actiunile Apple au scazut ieri cu 1,22 dolari la bursa Nasdaq, avansul din acest an fiind de 3,6%.
Titlurile au scazut insa cu 4,1% din 14 ianuarie, ultima zi de tranzactii inainte de anuntul ca Jobs va intra in al treilea concediu medical din 2004.

"Steve Jobs este unic. Nimeni nu il poate inlocui", a spus Walter Price, directorul general al RCM Capital Management, care la 31 martie detinea aproape trei milioane de actiuni Apple.

Apple, a doua mare companie inclusa in indicele S&P 500, dupa Exxon Mobil, a fost unul dintre cele mai sigure plasamente pentru investitori, in ultimii cativa ani.

Valoarea de piata a Apple era la sfarsitul anului trecut de aproape patru ori mai mare comparativ cu nivelul din 8 ianuarie 2007, cand Steve Jobs a lansat iPhone.

Intre investitorii mari care si-au redus participatiile la Apple in acest an se afla Goldman Sachs, Janus Capital Group si Wellington Management.

Citeste si:

Cele mai puternice branduri din lume, dictate de campaniile de publicitate

10 branduri care ar putea disparea in 2012

De unde provin si ce inseamna numele brandurilor. Top 9 companii care au facut istorie