In 2006, cei de la Yahoo! au vrut sa cumpere Facebook pentru 1 miliard de dolari, adica de 100 de ori mai putin decat valoarea sa actuala. Atunci, 50.000 de utilizatori se inregistrau pe Facebook, iar numarul lor tot crestea. Asa ca Mark Zuckerberg, fondatorul companiei, a refuzat oferta, scrie BBC News.

In prezent, Yahoo! are o valoare de piata de 18,2 miliarde de dolari, fata de 100 de miliarde cat are Facebook.

Nu doar Yahoo! s-a arata interesata de starul in devenire, atunci, Facebook. Si AOL a testat piata si chiar a vrut sa se asocieze cu alte companii pentru a inainta o oferta de preluare a retelei de socializare. Asa ca a propos Time Inc. sa vanda IPC si AOL sa instraineze MapQuest si Tegic. Rezultatul: un miliard de dolari pentru achizitia Facebook. Reprezentantii retelei de socializare au refuzat si de aceasta data.

In prezent, valoarea de piata a AOL este nesemnificativa in comparatie cu cea a Facebook, valorand doar 1,6 miliarde de dolari. Pentru a supravietui competitiei acerbe de pe piata online, AOL vrea chiar sa achizitioneze Yahoo!.

Si iata ca cineva a dat mai mult. Seful MTV, in 2006, Michael Wolf  considera ca site-ul lui Zuckerberg valora aproximativ 2 miliarde de dolari. Iar Viacom a oferit 1,5 miliarde de dolari la perfectarea tranzactiei si alte 800 de milioane ulterior. Insa, intelegerea a cazut, scrie Business Insider.

Hotarat sa cumpere Facebook, CEO-ul Microsoft, Steve Ballmer, a facut si el o oferta pentru preluarea Facebook. In 2007, Microsoft a cumparat o participatie de 1,6% din Facebook pentru 240 milioane de dolari, marind atunci valoarea companiei la 15 miliarde de dolari.

Citeste si

Decizia gigantilor: marile banci ale lumii vor pompa mai multi bani in piata. Actiunile europene si euro au explodat. La Bucuresti, cursul a coborat la 4,26 lei/euro

Lagarde (FMI): Economiile occidentale se afla intr-un cerc vicios, agravat de liderii politici