Brandul care odata domina piata publicitatii online este acum depasit atat de Google, cat si de Facebook, numarul de reclame difuzate de acesta injumatatindu-se din 2009.

Pe scaunul de CEO au stat, in ultimii patru ani, patru angajati. Iar astazi, noul lider, Marissa Mayer, este increzatoare ca va putea redresa compania.

Bubele Yahoo

Marissa Mayer trebuie sa aiba in vedere trei scopuri extrem de importante, crede analista Shar VanBoskirk:

1. Sa defineasta o strategie clara pentru brandul Yahoo!;

2. Sa spuna adio produselor care nu se potrivesc cu noua strategie;

3. Sa faca public acest plan, prezentandu-l clar, pentru ca utilizatorii sa stie clar ce este Yahoo! si la ce le foloseste.

Cu toate ca experienta si cunostinele noului CEO sunt impresionante, VanBoskirk crede ca tanara nu este tocmai de ce Yahoo! are nevoie. Mayer a lucrat mai mult in domeniul crearii de noi produse, nu in marketing sau stabilirea de strategii de management, segmente ale brandului care trebuie reevaluate.

Analistul Ken Sena nu este insa de acord cu VanBoskirk. El crede ca experienta Marissei Mayer va fi de folos Yahoo! si considera ca, pentru a reusi sa redreseze compania, aceasta din urma va trebui sa atraga angajati dedicati si foarte talentati. De asemenea, mai spune Sena, Yahoo! va trebui sa renunte la cateva produse si sa se concentreze asupra cresterii segmentului de internet pe mobil.

Yahoo! trebuie sa inoveze si imbunatateascaYahoo! Mail si Yahoo! Mesenger, transformandu-le in produse mai accesibile pentru telefoanele mobile, intrucat acesta este trendul, sustin specialistii.