La sfarsitul anilor '90, cand telefoanele mobile erau aproape cat o caramida, iar transmiterea unui mesaj text parea ceva extraordinar, putini oameni - chiar si din marile grupuri de telecom care alocasera bani pentru investitia in Romania credeau in succesul acestui business.

Dupa 14 ani, telefonia mobila a ajuns un business de peste doua miliarde de euro pe an, iar jucatorii de pe aceasta piata unii dintre cei mai influenti si profitabili din economie. Intr-un an de zile sunt trimise peste 500 de milioane de SMS-uri in Romania, iar in fiecare zi peste o mie de romani isi cumpara un smartphone - un telefon pe care il tin in buzunar, dar care le permite sa faca lucruri pe care anterior le puteau face din fata unui computer.

Chiar si in anul 2005 piata de servicii de internet si cea de PC-uri erau inca in primele etape de dezvoltare. Acum, doar serviciile de date sunt o piata de peste 300 de milioane de euro pe an, iar vanzarile de computere s-ar putea duce in acest an la peste un milion de unitati in conditiile in care un laptop nou - cand­va o unealta foarte scumpa destina­ta managerilor - a ajuns sa aiba preturi de cateva sute de euro si sa devina o "unealta" comuna nu doar in aeroporturile, ci si in trenurile din Romania.

Avand in 2011 cateva zeci de milioane de utilizatori de telefonie mobila, cateva milioane de utilizatori de computere, internet si Facebook si cateva sute de mii de posesori de smartphoneuri, ce oportunitati exista pe piata din Romania si ce s-ar putea schimba in urmatorii cinci ani?

Raspunsuri la aceste intrebari vor oferi antreprenori si directori executivi ai unora dintre cele mai mari companii din IT&C, online si publicitate care vor participa la ZF Digital 11, un forum organizat de ZIARUL FINANCIAR marti si miercuri la hotelul JW Marriott din Bucuresti.

Isi vor pastra companiile de telecom statutul actual - de jucatori profitabili si influenti - si in urmatorii ani? Vor ras­punde la aceasta intrebare, dar si la altele legate de viitorul industriei Stefanos Theocharopoulos - CEO al Romtelecom si Cosmote, Angus Slater - directorul de marketing al Vodafone Romania si Severina Pascu - CEO al UPC Romania. Despre ce viitor au smart­phoneurile pe piata locala va vorbi Sorin Manea, directorul diviziei telecom de la Samsung.

Citeste intreg articolul pe www.zf.ro