In industria media, inovatia si traditia coexista, in conditiile in care o parte dintre canalele traditionale - precum televiziunea - se mentin in topul preferintelor consumatorilor, in timp ce noile tehnologii castiga teren si isi majoreaza rata de penetrare, potrivit raportului care cuprinde previziunile anuale Deloitte pentru industriile de Tehnologie, Media si Telecomunicatii (TMT), aflat la cea de-a 11-a editie.

"Tendintele actuale din industria media sugereaza ca temerile privind consecintele mobilitatii au fost - intr-o oarecare masura - nejustificate. Consumatorii apreciaza in continuare televiziunea, care s-a adaptat bine la tehnologiile aferente internetului. Raportul nostru arata ca 95% dintre programele TV vizionate in 2012 vor fi urmarite in direct sau la maximum o zi de la difuzare", spune Ahmed Hassan, Managing Partner Deloitte Balcani si liderul echipei specializate in industriile TMT.

"Pe de alta parte, televiziunea se muta pe dispozitive manuale sofisticate, care pot fi usor de manevrat in miscare: posesorii de telefoane smart sau tablete vor urmari astfel cinci miliarde de ore de continut TV, in 2012", mai spune Ahmed Hassan.

In contextul unui volum de vanzari estimat la 500 de milioane de unitati de tablete si smartphone-uri pana la sfarsitul anului, industria publicitatii isi mentine interesul in aceasta zona - brandingul online este anticipat sa creasca cu 50%, la 20 de miliarde de dolari.

Principalele tendinte in industria media in 2012, enumerate in raportul Deloitte, sunt urmatoarele: spoturile publicitare targetate rateaza tinta; consumul TV este in continuare dominat de grila; dispozitivele portabile incurajeaza consumul media in mijloacele de transport in comun; segmentul "brandingului online" va depasi ca ritm de crestere publicitatea traditionala si online; cercetarea de piata "patrunde" in mintea consumatorului; dezvoltatorii jocurilor online "sociale" trebuie sa adopte un nou model de business; segmentul cupoanelor online se contureaza intr-o nisa importanta.

Potrivit raportului, in 2012, veniturile din publicitatea TV la nivel mondial se vor ridica la 227 de miliarde de dolari. Din aceasta suma, mai putin de 10% vor proveni din publicitatea TV targetata (spoturi create special pentru anumite categorii de public care urmaresc anumite programe TV, pe care le receptioneaza in mod traditional sau prin intermediul internetului, smartphone-urilor sau tabletelor).

Previziunile TMT din 2012 au la baza discutii cu companii cliente ale firmelor membre Deloitte, contributii ale celor 7.000 de parteneri si manageri specializati in industriile TMT, opinii ale analistilor si interviuri cu executivi de top din intreaga lume.