"Flanco (...) tinteste atingerea unei cote de piata de 15% pana la finalul anului 2012, dupa un prim trimestru in care compania a realizat o cota de piata medie de 12%, fata de 8,2% in perioada similara a anului precedent. Vanzarile companiei au inregistrat o crestere cu 51% in primul trimestru din 2012 fata de T1 2011", arata compania, intr-un comunicat.

Retailerul nu precizeaza valoarea vanzarilor.

Evolutia afacerilor a fost determinata de campaniile de marketing derulate, eficienta operationala si extinderea suprafetei de vanzare, cu 10.000 mp, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cele mai mari vanzari din primul trimestru au fost realizate in luna martie, in urma campaniei de reduceri Black Week.

Segmentul de electronice a avut cea mai mare crestere, de 65%, cel de IT a urcat cu 40%, iar vanzarile de electrocasnice cu 38% fata de perioada similara a anului 2011, noteaza Flanco.

In primele trei luni au fost deschise cinci magazine (la Bistrita, Cluj-Napoca, Deva, Sibiu si Targoviste), dupa investitii de noua milioane lei, iar in aprilie si mai au fost lansate inca doua unitati, in Oradea si Iasi, reprezentand investitii de cinci milioane de lei.

"Flanco estimeaza pentru trimestrul al 2-lea al anului o stagnare a pietei, in timp ce pentru intregul an valoarea pietei poate ajunge la 1,15 mld. euro", se mai arata in comunicat.

Anterior, Flanco a anuntat ca vizeaza in acest an afaceri de 140 de milioane de euro, de la 110 milioane de euro in 2011.

Retailerul este controlat de oamenii de afaceri Sebastian Ghita si Iulian Stanciu, prin Asesoft.