Companiile se intrec oferind exact ceea ce ii lipseste competitorului sau. Daca rezolvi puzzle-ul si pui la un loc toate piesele lipsa, vei vedea ca una dintre companii are un potential imens de a deveni exact ecosistemul perfect: unul in care utilizatorii isi petrec timpul urmaring filme, citind stiri, scriind e-mailuri si cumparand.

"Este cea mai mare si mai intensa batalie din istoria industriei IT", spune Ted Morgan, presedinte executiv in cadrul Skyhook Wireless, o firma ce ofera sisteme tehnologice pentru dispozitve mobile. "Este o lupta mult mai mari decat cea dintre Microsoft, Apple si IBM din anii '90", adauga el.

Cel mai recent exemplu? Achizitia producatorului Motorola Mobility de catre Google, o lupta care va intensifica lupta dintre Apple si Google. De altfel, de-a lungul timpului, cei doi competitori de acum nu s-a intersectat prea mult. Google, cu algoritmul sau de cautari, a facut mai multi bani din vanzarea de reclame care aparea in rezultatele de cautare. Mai mult, in loc sa-si produca propriile dispozitive, compania a venit cu software-ul Android, iar Motorola, Samsung sau HTC cu telefoanele. Intr-un comentariu pe blogul oficial al Google, CEO-ul companiei, spunea recent ca, de la lansarea platformei Android in 2007, peste 150 de milioane de telefoane mobile folosesc acest sistem, iar numarul lor creste cu 550.000 de unitati zilnic. Acest lucru inseamna ca sistemul de operare este instalat pe aparatele a 39 de producatori, din 231 de retele si din 123 de tari.

Pe de alta parte, Apple a vandut cu succes telefoanele, calculatoare si tablete care folosesc sistemul de operare propriu. Ganditi-va la simbioza dintre iTunes si iPods sau modul in care sistemul iOS al Apple functioneaza atat pe telefoanele iPhone, cat si pe iPad. In contrast, Apple este mai putin prezent in online, un teritoriu dominat de Google.

Asa ca, in urma tranzactiei Motorola - Google, cel din urma va semana tot mai mult cu Apple.

Chiar si asa, cele doua companii nu au fost intotdeauna rivale. Eric Schmidt a ocupat o functie importanta in board-ul de conducere al Aplpe intre 2006 si 2009, in acelasi timp in care era presedintele executiv al Google. A renuntat, insa, la functia ocupa in consiliul de conducere al Apple cand a devenit clar ca Google invadeaza incet, incet teritoriul ocupat de Apple.

Faptul ca cele doua companii care au avut, la inceput, domenii-cheie de activitate atat de diferite, si acum ofera aceleasi servicii demonstreaza cat de rapid si de neasteptat va evolua competitia pe acest segment.

Citeste si

Cand banii pot provoca rau la propriu. O substanta cancerigena a fost gasita pe bacnote

Prezentatorul unei emisiuni tv, platit de un retailer ca sa nu ii mai poarte hainele