Cand Christin Romer s-a hotarat sa infiinteze Apfelkind intr-o suburbie eleganta din Bonn, Germania, aceasta a ales un logo care sa reflecte grija pentru copii si delicatetea produselor destinate celor mici. Asa s-a nascut un mar rosu, acoperit de chipul unui copil, sub care apare inscriptia Apfelkind. Desenul a fost imprimat pe toate produsele localului (cesti, tacamuri, mobilier etc.), inaugurat in luna mai a acestui an, informeaza cotidianului britanic.

Totul a decurs conform planului pana saptamana trecuta, cand o scrisoare ce purta sigla logo-ului producatorului american de computere, a ajuns in cutia postala a lui Romer. Intreprinzatoarei i se aducea la cunostinta faptul ca logo-ul business-ului sau seamana destul de mult cu cel al Apple, iar clientii celei mai admirate companii din lume ar fi putut confunda cu usurinta cele doua simboluri. Reprezentantii Apple ii cer acum lui Christin sa-si retraga de pe piata logo-ul Apfelkind.

“Cand am citit prima data scrisoarea, am crezut ca nu este adevarat. Dar era”, le-a declarat Romer celor de la Daily Telegraph. “Cand am creat acest logo, nu m-am gandit la Apple. Mai mult, cred ca al meu este destul de diferit de al lor. Iubesc produsele Apple si le folosesc frecvent, dar logo-urile noastre nu sunt la fel”, spune aceasta.

Christin sustine ca pretentiile celor de la Apple i-ar putea afecta afacerea, aflata in curs de dezvoltare. Proprietara localului pentru copii vinde deja produse marca Apfelkind si planuieste sa-si extinda firma la nivel de franciza.

Romer si-a contactat deja avocatul in legatura cu aceasta chestiune: a decis sa lupte pentru logo-ul Apfelkind. Este hotarata sa-l actioneze in judecata pe gigantul IT care a obtinut un profit de 4,3 miliarde de lire sterline in cel de-al doilea trimestru din 2011.

“Ma voi lupta deoarece nu vreau sa-mi interzica logo-ul. Da, sunt constienta ca este vorba despre o companie uriasa, care dispune de capital imens, dar sunt o femeie puternica. Nu cred ca Apple ma va invinge”, a spus nemtoaica.

La ora actuala, logo-ul companiei din Statele Unite este considerat unul dintre cele mai distinctive simboluri din lume. In 2010, cei de la Apple au obligat primaria New York-ului sa modifice un simbol al orasului deoarece semana prea mult cu marul iGadgeturilor. La inceputul acestui an, Sichuan Fagguo, un restaurant cu mancare chinezeasca a primit de asemenea o scrisoare de la Apple in care i se specificau cateva similaritati vizavi de logo-ul companiei, ce se cereau a fi modificate.

Purtatorul de cuvant al Apple in Germania, Georg Albrecht, nu a facut nicio declaratie cu privire la cazul Apfelkind. Acesta s-a rezumat doar la a preciza ca: „daca brandurile noastre sunt afectate, atunci vom riposta”.

Citeste si:

O afacere "ceva de speriat". Cum sa croiesti un business de 13 milioane de dolari, pe care sa-l cresti in preajma Hallowee-nului

Apple a luat bataie. Cine a devenit cel mai mare producator de smartphone-uri