Se intampla la inceputul lunii aprilie. La nici doua saptamani, compania germana Neofonie prezinta WePad, un produs pe care presa il numeste deja rivalul si chiar ucigasul lui iPad.

"Sunt foarte incantat sa va prezint WePad. Este o alternativa la iPad-ul Apple, o asa-numita tableta pe care va puteti juca, puteti naviga pe net sau rula aplicatii Flash", spune  Helmut Hoffer von Ankershoffen, directorul companiei germane.

WePad cantareste cu 120 de grame mai mult si are ecranul mai mare. Insa costa si mai mult. Daca versiunea de baza a iPad costa 499 de dolari, cel mai "sarac" WePad costa cu o suta de dolari mai mult. Bani justificati, sustin producatorii germani.

WePad are un procesor Intel si foloseste sistemul de operare Linux, care este compatibil cu Android-ul celor de la Google si toate aplicatiile Flash. Aceasta din urma era o mare doleanta a utilizatorilor in ceea ce priveste iPad.

"Lucrul cel mai criticat la alte tablete este ca nu sunt compatibile cu Flash. Pe al nostru puteti vedea reclame, puteti vedea filme in modul full-screen si tot felul de aplicatii Flash de pe web", a laudat noul gadget Helmut Hoffer von Ankershoffen.

Pe de alta parte, cei care vor sa stocheze muzica pe WePad nu au nevoie de un program anume, in timp ce pentru iPad este nevoie de programe Apple specifice, precum iTunes.

 "Veti vedea ca WePad este un gadget care permite utilizatorului sa fie extrem de flexibil. Nu exista bariere, sistemul este foarte deschis. Si veti vedea ca este si prietenos", a declarat directorul.

Are o camera web inclusa si porturi USB, prin care se pot conecta o tastatura externa sau carduri de memorie. Insa bateria sa rezista sase ore, cu patru ore mai putin decat a iPadului.

Dar WePad nu e singurul produs care face concurenta iPadului. Compania Dell se pregateste si ea sa lanseze un PC tableta.

"Dell lucreaza la propria lor tableta si sunt de parere ca au gasit o noua categorie de cumparatori. Si anume mama din suburbii, care are deja un telefon si un GPS si ar putea renunta la toate pentru o tableta Dell de 5 inci", a spus Tim Danton, editor revista PC Pro.

Provocarea, pentru toate aceste companii, este sa atraga si alt public decat iubitorii de gadgeturi. Asta in conditiile in care publicul larg, afectat inca de criza, s-a obisnuit cu smart-phonurile si laptopurile pe care le are deja.