Disparitia publicitatii din print si din televiziune a mai fost prognozata pe Madison Avenue, New York. Insa tehnologia prin propriile nevoi a resuscitat aceste medii de comunicare. Cel mai mare site cu continut video (Youtube) si-a deschis propriul canal TV, iar compania americana Apple a facut din nou reclamele print interesante pentru public.

Managerii companiilor din publicitate se asteapta ca tehnologia sa se dezvolte in continuare si sa revitalizeze fiecare aspect al advertisingului in noul an, scrie WSJ.

Advertisingul, o combinatie intre poveste si tehnologie

De pilda, pronuntata mai mult "moarta" decat "vie", publicitatea din print a capatat o noua culoare anul trecut, cand multinationalele s-au reorientat din nou catre acest mijloc de comunicare. “In 2012, advertisingul va reprezenta, mai mult ca niciodata, o combinatie intre tehnologie si poveste”, spune Christian Haas, directorul creativ de la Goodby Silverstein&Partners, citat de cotidianul american de business.

La ora actuala, gigantul Kraft Foods Inc. testeaza una dintre cele mai vechi forme de marketing: narativ. Este vorba despre automatul care foloseste recunoasterea faciala si umorul pentru a-si promova deserturile Temptations. Destinata adultilor, masina numita Jell-O, echipata cu o camera Intel, are un mesaj surprinzator pentru copii: “Ne pare rau, copile. Esti prea tanar pentru a experimenta asa ceva. Te rugam sa te retragi pentru a le permite adultilor sa beneficieze de serviciu.”

Reclame tot mai comice si mai...obraznice

Pentru a atrage atentia, executivii apeleaza tot mai mult la umor in reclamele companiilor. Alti manageri sunt de parere, insa, ca doar spoturile sexy vor crea rumoare pe piata.

Potrivit jurnalistilor de la Wall Sreet Journal, noile aplicatii vor transforma televiziunea intr-o comunitate virtuala. "Retelele de televiziune vor avea de castigat de pe urma acestui lucru, deoarece aplicatiile respective vor incuraja urmarirea programelor in timp real”, spune Daniel Khabie, manager executiv al Digitaria, companie de marketing digital detinuta de WPP PLC.

“Trebuie sa va obisnuiti cu reclamele sexy”, spune Glenn Cole, director creativ al 72&Sunny, divizie a MDC Partners Inc. “Cele mai multe branduri vor renunta la straiele de <<bunicuta>> in favoarea celor atractive, pentru a castiga atentia si respectul audientelor mai tinere. O asemenea publicitate ar trebui concentrata si pe web si pe TV”, adauga Cole.

Produse promotionale. Boom-ul retelelor sociale

Pe rafturile magazinelor se vor inghesui in acest an produsele scoase la promotie, spun specialistii. Totodata, vor fi la moda automatele cu produse personalizate, in functie de preferintele consumatorilor, spune Michele Fabrizi, managerul executiv al companiei americane MARC. “Daca veti dori sa cumparati aceeasi nuanta de ruj sau aceeasi culoare de vopsea, automatul va fi in masura sa va aminteasca ca ati mai achizitionat asa ceva anterior”, explica Fabrizi.

In ceea ce priveste retelele de socializare, utilizatorii celui mai mare site de acest gen (Facebook) isi petrec, in medie, sase ore pe luna socializand online. Cu toate astea, executivii din domeniul IT nu privesc cu optimism popularitatea acestui business. Mai mult, percep tot acest entuziasm ca un mare balon de sapun, pe cale sa se sparga oricand.

Blake Cahill, presedintele agentiei Banyan Branch, anticipeaza ca profilul consumatorilor de Facebook va fi determinat de tipul anunturilor publicitare. Compania lui Mark Zuckerberg este supusa unei presiuni de a produce mai multi bani, scrie presa americana.  

“Companiile prezente in topul Fortune 500 vor renunta la site-urile corporatiste si-si vor muta identitatea online pe retelele de socializare – cele mai multe orientandu-se spre Facebook”, spune Khabie, de la Digitaria.

Campaniile de publicitate, orientate spre economie

Firmele corporatiste americane folosesc produse ecologice de foarte multi ani. In 2012, piata muncii va deveni “noul verde”, considera Andrew Essex, sef executiv al Droga5. “Vom constata cum publicitarii se vor concentra pe aportul brandurilor asupra economiei.”

De exemplu, cunoscutul lant de cafenele Starbucks Corp. s-a alaturat recent programului “Joburi pentru SUA”, proiect care strange donatii de cel putin cinci dolari (in functie de disponibilitatea participantilor) de la patronii magazinelor, pentru a stimula piata muncii si influenta, astfel, dezvoltarea IMM-urilor.

Branduri create de consumatori

Consumatorii ultimilor ani au fost atrasi de reclamele vestimentare, de logo-urile companiilor si impachetarea produselor. Ce urmeaza insa de acum incolo? “Brandurile create de consumatori”, spune Jon Bond, seful executiv al Big Fuel Communications, o agentie social media detinuta de Grupul Publicis SA. “Pot sa prevad o companie de haine construita in intregime dupa design-ul clientilor, sub un brand si un logo desenate de ei”, adauga Bond.

“Avem in fata un an despre care analistii financiari nu vorbesc cu prea mult optimism. Brandurile sunt constiente de asta si stiu ca vor putea trece peste dificultatile economice cu un singur antidot: umorul”, crede Brian Terkelsen, presedintele diviziei de entertainment al Publicis Starcom Media Vest. “Vom vedea mai multa comedie in reclame si mai multi comedianti”, spune el.

Device-urile mobile vor stimula shoppingul

“In fiecare an, <<Black Friday>> trimite cumparatorii intr-o sesiune de shopping contra cronometru. Vom adauga <<Joia Mobila>> la <<Black Friday>> si <<Cyber Monday>> (fenomene care au inregistrat record de cumparaturi) acestor isterii profitabile. Asta inseamna ca legatura dintre advertising si piata comunicatiilor mobile va deveni tot mai puternica in acest an, ceea ce se va traduce prin mai multi bani pentru industria telecom”, explica Colin Kinsella, manager executiv al companiei nord-americane Digitas.

“Device-urile mobile reprezinta, la ora actuala, locul in care poti dezvolta o relatie plina de inteles, inspiratie si puternica cu un brand”, este de parere ca managerul de la 72&Sunny.

Citeste si:

Pachetul salarial la care altii pot doar sa viseze. Cat primeste noul director Yahoo!

Imbogatita de Facebook. Povestea femeii care ar putea ajunge cea mai bogata din lume datorita retelei de socializare