In 2006, cei de la Yahoo! au vrut sa cumpere Facebook pentru 1 miliard de dolari, adica de 80 de ori mai putin decat valoarea sa actuala.

Chiar daca lucrurile merg bine pentru Facebook, iar veniturile s-au dublat in prima jumatate a acestui an, la 1,6 miliarde, iar profitul net a ajuns la aproape 500 milioane de dolari, reteaua sociala de-abia incepe sa culeaga laurii de pe urma gruparii a unui numar atat de mare de utilizatori - 750 de milioane la nivel global. Asa ca, Facebook ar face bine sa stea departe de Yahoo pentru ca, deocamdata, nu are cele 20 de miliarde de euro necesara achizitiei Yahoo!, scrie jurnalistul Rob Cox pentru Reuters.

Chiar si asa, exista destul argumente pentru o eventuala fuziune a celor doua: ar putea tine piept competitorului redutabil Google si s-ar impune si pe piata reclamelor online. In plus, au un lucru in comun: compania Microsoft care detine o parte din actiunile Facebook si care a integrat deja motorul de cautare Bing in interfata Yahoo!.

Presiune pentru concurenti

Popularitatea Facebook pe piata advertisingului online si cei 750 milioane de utilizatori inregistrati au creat presiuni in sectorul companiilor de servicii online, precum Yahoo, care a concediat-o in urma cu o saptamana pe Carol Bartz, directorul general, spun analistii.

Google, liderul mondial pe piata cautarilor online si publicitatii pe internet, a lansat recent Google+, o retea sociala care a atras peste 10 milioane de utilizatori in primele doua saptamani.  Google nu ofera inca servicii de publicitate pe Google+, insa incearca sa creasca popularitatea retelei prin jocuri, precum Zynga Poker sau Angry Birds de la Rovio. 

Citeste si

Romanul care a dus antivirusul romanesc pe rafturile gigantului american Wal-Mart

Muzeul Antipa, redeschis dupa o investitie de 13 milioane de euro FOTO si VIDEO