Sony Ericsson a anuntat, astazi, o revenire pe profit pentru trimestrul al treilea, cu un castig de 31 milioane de euro, peste asteptarile analistilor. In trimestrul al doilea, Sony Ericsson a inregistrat o pierdere de 42 de milioane de euro.

Compania se asteapta, insa, la o intensificare a presiunilor asupra rezultatelor financiare, in parte din cauza incetinirii economiei globale.

"Daca problema increderii consumatorilor continua, va afecta industria telefoniei mobile", a spus directorul general, Bert Nordberg, intr-un interviu.

Saptamana trecuta, o sursa apropiata situatiei a declarat pentru Reuters, ca Sony discuta achizitia participatiei de 50% a Ericsson la compania mixta. Nordberg a refuzat sa comenteze informatia.

Analistii considera ca Sony Ericsson, al noualea mare producator de telefoane mobile la nivel mondial, poate reusi sa atraga clienti ai rivalilor doar daca ar fi complet integrat in oferta mai larga a Sony si ar obtine acces la active ale gigantului japonez, precum PlayStation sau cataloagele de muzica.

Smartphone-urile reprezinta in prezent circa 80% din vanzarile totale ale Sony Ericsson, iar cota pe piata terminalelor folosind platforma Android in trimestrul al treilea a fost de circa 12% in volum si 11% in valoare.

"Persista speculatiile ca Sony va cumpara compania. Acesta este cel mai dezirabil denodamant pentru o companie care are nevoie de acces nerestrictionat la continutul si serviciile Sony", afirma Geoff Blaber, analist la CCS Insight.

Controlul asupra Sony Ericsson ar ajuta Sony sa recupereze teren in lupta cu Apple si Samsung, unde a avut de suferit din cauza strategiei neintegrate privind gadgeturi si continut online pentru telefoane mobile.

Vanzarea participatiei ar permite Ericsson sa se separe de volatilitatea ridicata a rezultatelor Sony Ericsson si sa se concentreze asupra companiei mixte ST-Ericsson.

Analistii consultati de Reuters au estimat 50% din Sony Ericsson la 1,5 miliarde de dolari.

Trecerea la productia exclusiva de smartphone-uri va fi dificila pentru Sony Ericsson. Potrivit asteptarilor, segmentul ar urma sa inregistreze un avans de 50%, fata de 14% pentru intreaga piata a telefoniei mobile si toti producatorii incearca sa beneficieze de o parte cat mai mare din aceasta crestere.

Sony Ericsson a vandut 9,5 milioane de telefoane mobile in trimestrul al treilea, fata de estimari ale analistilor de 8,8 milioane de unitati, iar veniturile au urcat cu 33%, la 1,6 miliarde de euro, in timp ce analistii anticipau un nivel de 1,38 miliarde de euro.

Citeste si:

Un regat cu 700.000 de locuitori, cea mai fericita tara din Asia. 10 lucruri pe care nu le stiai despre Bhutan

Apple, cel mai valoros brand din lume. Cine se afla in umbra marului creat de Steve Jobs