"Unele femei apreciaza telefoanele colorate ( in voga este culoarea roz ), din materiale mai sofisticate, altele vor un design atragator, altele se uita la functionalitatea gadgetului in detrimentul aspectului, in timp ce exista si femei care isi doresc o combinatie intre cele doua. Conteaza si ce fel de telefoane a folosit anterior. Nimeni nu vrea un telefon "entry level" daca este deja avansat in domeniu", explica directorul de retail Internity, Costin Soare.

Cel mai „ravnit” tip de terminale atat de barbati dar mai ales de femei sunt cele touchscreen. Trebuie mentionate IPhone, Samsung Star, Samsung Corby, Lg KM900 Arena, LG KP500 Cookie si LG KU 990i. Aici preturile variaza intre 150 euro - 250 euro pana la 600 euro.

"Femeile utilizau telefoanele mobile in afaceri de mult timp dar acum au inceput sa le foloseasca si pentru a tine legatura cu prietenii. Femeile ocupa pozitii din ce in ce mai inalte in domeniul afacerilor iar smartphone-urile au devenit un accesoriu indispensabil, care le tine conectate in permanenta atat cu biroul cat si cu familia. Unul din trei cumparatori de smartpone-uri este o femeie", spune Costin Soare.

Doua treimi din femeile care detin un smartphone declara ca folosesc un astfel de mobil in primul rand din placere, iar abia apoi pentru afaceri.

In trecut, industria aceasta se concentra mai mult pe functiile detinute de telefoanele mobile iar astazi industria este mai mult orientata spre lifestyle. In acest sens producatorii introduc in meniul terminalelor acces direct la aplicatii precum Facebook, Twitter si Flicr.

In 2010 atat femeile cat si barbatii vor alege telefoane inteligente, vor utiliza tot mai mult Internetul mobil in banda larga si retelele sociale si vor avea asteptari tot mai ridicate.

Telefonul mobil a evoluat atat de mult de la aparitia sa incat astazi fiecare categorie de utilizatori isi poate gasi modelul care sa se potriveasca perfect cu profilul si nevoile sale.

Din totalul de cumparatori de telefoane mobile 49,40 % sunt femei si 50,60% barbati, conform ultimului studiului realizat Synovate. Rezultatele cercetarii nu arata cati barbati au cumparat telefonul pentru a face un cadou sexului frumos. Cadou sau nu se pare ca femeile tin mai mult la telefon : potrivit aceluiasi studiu aproape 25 la suta( 24,5%) schimba telefonul o data la 2 ani,14,80 % o data pe an si 8.40% o data la sase luni. Barbatii se plictisesc mai repede asa ca  20 %  renunta la terminalul mobil dupa 2 ani, 18,10 % dupa 1 an si  4.30% dupa la sase luni.
  
In privinta criteriilor dupa care este ales telefonul, consumatorii considera ca este obligatoriu ca un telefon sa aiba urmatoarele caracteristici : baterie de durata, alarma, ecran color, camera, vibratii, calendar, bluetooth, radio FM, Mp3 player, card de memorie, receptor GPS, transfer de date ( internet). Acestia si-ar mai dori un telefon cu camera performanta, touchscreen, posibilitatea trimiterii de mesaje MMS.