Cel mai mare angajator din economie, pus pe butuci

Salariatii din firmele mici sunt mai multumiti decat colegii lor din corporatii, au un nivel educational inalt si sunt mai fideli angajatorului. Din pacate, cu bete in roate puse de stat, sectorul IMM, cel mai mare generator de locuri de munca la nivel national poate deveni o sursa importanta de someri, relateaza Capital.ro.

Intre anii 2002 si 2010, considerat anul de apogeu al crizei economice, 85% din totalul locurilor de munca nou-aparute in Europa au fost generate de companiile mici si mijlocii. Problema este ca, spre deosebire de corporatii, care pun la dispozitie joburi relativ sigure, 50% din IMM-uri „se sting“ in primii cinci ani de la infiintare, ceea ce presupune ca, desi dau nastere la un numar mare de locuri de munca, acestea sunt si o sursa importanta de someri.

Potrivit raportului „Locurile de munca din IMM-uri“, publicat recent de o companie de consultanta olandeza, desfiintarea accelerata a posturilor disponibile in sectorul IMM se poate dovedi cel mai dur flagel care a lovit piata muncii in ultimele decenii. Cantitativ, angajatii micilor companii reprezinta o pondere imensa, de peste doua treimi, in totalul fortei de munca europene. Calitativ, in general, IMM-urile se bucura de o forta de munca educata, calificata si cu un inalt grad de productivitate.

Cati bani invart firmele din Big Four

Big Four inseamna Deloitte, EY, KPMG si PricewaterhouseCoopers. Acestea sunt cele mai mari companii care ofera servicii de audit financiar, consultanta fiscala si consultanta in afaceri, formand un oligopol care isi imparte aproape intreaga piata mondiala, potrivit Ziarului Financiar.

Cele patru firme au impreuna peste 700.000 de angajati si venituri anuale de 113 miliarde de dolari din activitatile desfasurate in toata lumea. Auditul este in cazul fiecareia principala sursa de business, reprezentand peste 40% din veniturile anuale.

Seful Il Passo: “Cand nu ai bani nu intelegi de ce un producator iti cere pe o pereche de pantofi cat pentru o masina de spalat”

Petru Chiriac, antreprenorul iesean care conduce cele 20 de magazine al retailerului de incaltaminte Il Passo, spune ca exista clienti care platesc si 280 de euro pentru o pereche de pantofi, insa nu in mod constant. Piata este insa condusa in continuare de promotii, in primele 9 luni din an resimtindu-se lipsa lichiditatilor, potrivit Wall-Street.ro.

Chiriac are o experienta de aproape 20 de ani in retailul de incaltaminte, pornind afacerea cu doar 3 angajati. In prezent, Il Passo reprezinta o retea de 20 de magazine, 120 de angajati si vanzari care vor atinge anul acesta 6,7 mil. euro.

Primele 9 luni din acest an au adus o stabilizare a consumului, fiind de fapt si prima de la debutul crizei financiare.
“Consumatorii isi pastreaza comportamentul din 2012. S-a resimtit o lipsa de cash, vanzarile avand un trend ascendent in perioada de promotie. Sunt foarte sensibili la promotii, la reduceri, la anumite pachete promotionale, chiar daca vorbim de o piata cu un pret mediu destul de inalt. Foarte multi platesc cu carduri in rate. Noi suntem influentati in promotii de retailerii de haine, care sunt mari, si care dau cumva tonul”, explica seful Il Passo.

Femeia care recruteaza cei mai buni programatori romani

Madalina Teodorescu este de cinci ani managerul de resurse umane al Avangate, companie it care si-a inceput activitatea in Romania in urma cu sapte ani si care are birouri in toate colturile lumii, potrivit Business Magazin.

Madalina Teodorescu raspunde practic de cei 130 de angajati ai producatorului mondial de solutii ecommerce pentru industria software detinut de omul de afaceri Radu Georgescu nu doar din biroul local, ci si din cele din alte zone precum Redmond, SUA, Amsterdam (Olanda) sau locuri din Taiwan si Japonia.

Madalina Teodorescu a absolvit Facultatea de relatii Economice Internationale din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si Universitatea de Studii Economice si Tehnologie din Lille, Franta. Si-a completat ulterior studiile in resurse umane prin programul de Managementul Resurselor Umane de la Exec-Edu, Assebuss, si prin certificarea internationala in domeniu de la Chartered Institute of Personnel Development din Marea Britanie.

Tichete de reducere pentru cumpararea unui automobil electric

Cei interesati de achizitionarea unui automobil electric pot aplica la Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) pentru obtinerea unei reduceri de 12.000 de lei, fiind disponibile 100 de tichete de reducere, in cadrul unui nou program al Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice (MMSC).

Ordinul ministrului Mediului pentru aprobarea Ghidului de finantare a Programului de promovare a vehiculelor de transport nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic a fost publicat joi in Monitorul Oficial, scrie Mediafax.ro. Potrivit ghidului, ecotichetul de 12.000 de lei se acorda la achizitionarea unui autovehicul nou (autoturism, autoutilitara usoara sau autospeciala usoara) propulsat de un motor electric, cu alimentare de la o sursa electrica.

Doi mari grupuri de retail, acelasi brand. Cum se bat acum magazinele Real intre ele

Cele patru magazine Real care au ramas la Metro Group, dupa tranzactia cu retailerul francez Auchan, au inceput sa se diferentieze serios de unitatile care urmeaza a fi rebranduite.  De curand au cataloage de promovare a ofertelor diferite, dar si alte preturi, informeaza Economica.net.

Cele patru magazine Real care au ramas la Metro Group, dupa tranzactia cu retailerul francez Auchan, au inceput sa se diferentieze serios de unitatile care urmeaza a fi rebranduite.  De curand au cataloage de promovare a ofertelor diferite, dar si alte preturi.

In asteptarea unei noi sigle, magazinele Real preluate  de Auchan de la Metro Group, trec printr-un proces de convergenta, care va dura in jur de 12 luni. In majoritatea cazurilor, procesul este perceptibil doar in spatele cortinei, in timp ce in alte unitati, clientii au vazut clar schimbarea: Real Pallady a fost inchis pentru reamenajare, iar cel din Vitan vinde ultimele stocuri la promotíe. Pe de alta parte, cele patru magazine care au ramas in "curtea" nemtilor de la Metro (Arad, Oradea Episcopiei,Constanta Nord, Suceava) au inceput sa se diferentieze tot mai mult de fostele "colege" de retea, iar lucru acesta a inceput sa se vada in oferte. De la inceputul lunii septembrie au in mod oficial  site-uri diferite, sloganuri diferite, sunt operate de societati diferite, iar de cateva zile au si cataloage diferite.

Cum castiga China de pe urma populatiei imbatranite: listeaza cimitirele la bursa

Piata imobiliara din China este in momentul de fata un adevarat carusel. Cererea este in crestere, preturile au sarit in aer, iar spatiul efectiv pe care se mai poate construi este tot mai mic. Solutia chinezilor: valorificarea cimitirelor, noteaza Incont.ro.

In Shanghai, un teren situat in apropiere de centrul orasului s-a vandut la inceputul lui septembrie cu 3,5 miliarde de dolari, potrivit Quartz.com.   

Populatia Chinei imbatraneste rapid. 119 milioane din cetatenii sai au 65 de ani sau mai mult, cifra care, potrivit estimarilor, urmeaza sa se dubleze pana in 2050. Punand cap la cap cele doua informatii, Fu Shou Yuan Group, o companie din Shanghai care administreaza cimitire in marile orase din tara, vrea sa se listeze la bursa din Hong Kong.