De ce nu mai merita sa faci economii in valuta? La un depozit de 5.000 de euro pe trei luni nu mai retragi nici macar banii depusi

Dobanzile in scadere si comisioanele mari de retragere numerar fac neatractive depozitele in valuta, pentru ca in multe cazuri clientii care vor sa-si pastreze economiile in euro ajung sa scoata de la banca mai putini bani decat au depus, scrie Ziarul Financiar. Daca aveti 5.000 de euro si vreti sa-i depu­neti la banca pentru mai putin de trei luni trebuie sa cantariti cu atentie ofertele din piata, pentru ca multe banci mari au coborat cu bonificatiile la 1-2% pe an, iar dobanda incasata nu mai acopera nici macar comisionul de retragere a banilor din cont. Calculele efectuate de ZF arata ca in cel mai rau scenariu posibil, un client ajunge sa retraga la scadenta 4.981 de euro la 5.000 de euro depusi initial. Comisioanele de retragere numerar ajung pana la 0,6% din suma depusa, adica 30 de euro la un depozit de 5.000 de euro.

Productie record de energie verde. Vantul, principala sursa de electricitate a Romaniei

Productia de energie din surse regenerabile a trecut, pentru prima data in istorie, de 2.000 de MW, iar eolienele au reprezentat ieri prima sursa de productie din tara. Cu cat se produce mai multa energie verde, cu atat facturile platite de consumatori sunt insa mai mari, potrivit www.wconomica.net. Ieri, 4 septembrie, s-a inregistrat cea mai mare productie de energie din surse regenerabile din istoria Romaniei: peste 2.000 de MW provenind din sursele eolian, solar si biomasa. Raportand la productia totala de circa 7.000 de MW, putere orara, energia verde a asigurat aproape o treime din total. Cel mai mare aport l-a avut eolianul, cu o o medie zilnica de aproape 1.900 de MW, dupa care solarul, cu putin peste 100 de MW. Biomasa a avut o productia constanta de 34 de MW. Potrivit datelor Transelectrica, ieri, la ora 16.00, energia eoliana era principala sursa de productie la nivel national cu 27% din total. Urma energia termo pe baza de carbune, energia nucleara, hidro si cea pe baza de hidrocarburi.

Cat de pregatiti sunt romanii sa plateasca pentru a circula pe autostrazi

Dupa aproape un an in care statul roman a redus puternic investitiile publice, una dintre solutiile gasite a fost concesionarea autostrazilor. Tronsoane precum Craiova-Pitesti, Comarnic-Brasov sau centura de sud a Capitalei ar urma sa fie construite din surse proprii de investitori privati. Acest lucru vine insa cu un dezavantaj cert: autostrazile vor fi taxate, noteaza Business Magazin. In prezent circulatia este deschisa pe circa 425 din cei aproape 800 de kilometri care leaga vestul Romaniei, la Nadlac, cu estul, la Constanta, care se suprapun Coridorului IV paneuropean. Pe alti 110 kilometri, intre Orastie si Sibiu, precum si in prima parte a tronsonului Lugoj-Deva, se lucreaza in prezent, urmand ca soselele sa fie gata anul acesta sau cel tarziu in 2014, potrivit celor mai recente promisiuni ale Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). De asemenea, constructia pe alte tronsoane urmeaza sa inceapa in urmatoarele luni sau cel mai tarziu la primavara.

Cine sunt regii locuintelor din Romania

Cei mai mari zece dezvoltatori de locuinte din Romania, cu activitate concentrata in mare parte in Bucuresti, au finalizat pana acum un numar de 18.644 de unitati locative impartite in 31 de ansambluri rezidentiale, majoritatea construite in ultimii cinci ani, noteaza www.capital.ro. Chiar daca piata romaneasca a fost asaltata de investitori imobiliari straini odata cu intrarea in Uniunea Europeana, topul celor mai mari dezvoltatori de locuinte este inca dominat de antreprenori romani. Constantin Capatana si Iulian Robu, fratii Negoita, Gheorghe Iaciu, Valentin Visoiu, Simon Maurer, Victor Stoiculescu si Gabriel Lupulescu au construit pana acum circa 13.700 de locuinte, adica 74% din totalul cuprins in topul Capital. „Regii locuintelor“ detin circa 60% din piata bucuresteana, daca luam in considerare un stoc total dezvoltat pana acum de circa 25.000 de locuinte – amplasat in proiecte cu peste 100 de unitati.

Topul celor mai mari companii din Europa Centrala: cu ce giganti se lupta firmele romanesti

Topul celor mai mari companii din Europa Centrala, dupa veniturile obtinute anul trecut, este dominat de companii din sectorul petrol si gaze, dar si industria auto este bine reprezentata, conform studiului Deloitte Central Europe Top 500. Cele mai de seama companii locale vin tot din aceleasi industrii, scrie www.wall-street.ro. Astfel, in top cinci se regasesc companiile PKN Orlen, MOL, Skoda Auto, Metinvest si Naftogaz Ucraina.

Samsung “a luat fata” Apple, la Berlin. Sud-coreenii au lansat primul ceas inteligent si o noua versiune a Galaxy Note

Samsung Electronics a prezentat, miercuri, primul sau smartwatch si noua versiune a smartphone-ului cu ecran mare Galaxy Note, la expozitia de aparatura electronica de consum IFA de la Berlin. Compania sud-coreeana a prezentat Galaxy Note 3, o versiune imbunatatita a popularei game de smartphone-uri cu ecran mare, asa-numitele phablete. Mult mai important a fost debutul primului smartwatch al Samsung, numit deja Galaxy Gear, scrie Mediafax. Un director al Samsung a confirmat saptamana trecuta existenta dispozitivului intr-un interviu acordat publicatiei Korea Times. El a spus ca "noul dispozitiv portabil concept" Galaxy Gear va avea un ecran rigid si rolul "sa sporeasca si sa imbogateasca, in multe privinte, experienta actuala a aparatelor smart mobile". Oficialul companiei a sugerat ca produsul va avea un rol periferic, pe langa smartphone-urile Galaxy.

Cum se muta un oras intreg. Studiu de caz: Kiruna, din Suedia

Fisurile din sol sunt ceea ce nu dau nicio optiune oficialilor. Potrivit Wall Street Journal, intregul oras trebuie sa fie mutat in urmatorii 20 de ani. Totul a inceput in 2004, cand comunitatea locala a primit o scrisoare de o pagina de la compania miniera de stat Luossavaara-Kiirunavaara AB (LKAB). Pentru a putea continua exploatarea minereurilor feroase era nevoie sa sape mai adanc in muntele vecin, ceea ce a dus la deformarea solului pe care era asezat orasul, in special in partea din apropierea lucrarilor. Un deceniu mai tarziu, fisurile din pamant au ajuns si mai aproape de centrul Kiruna si unii dintre cei 18.000 de locuitori ai orasului nu au acum alta alternativa decat sa isi faca bagajele si sa se mute.

Cel mai mare operator aerian low-cost nu-si atinge targeturile de profit pe 2013

Cel mai mare operator aviatic low-cost spune ca profiturile sale ar putea rata tinta propusa pentru anul in curs, sau se vor incadra la limita in intervalul de 570-600 milioane de euro, scrie BBC News. Potrivit Ryanair, cauzele sunt o scadere in preturile biletelor si a rezervarilor pentru lunile septembrie, octombrie si noiembrie, aratand cu degetul si spre reducerile de pret practicate de operatorii concurenti. Drept raspuns, directorul executiv Michael O’Leary a spus ca Ryanair va oferi calatorii de doar 15 lire pe o mie de rute, in septembrie-octombrie, alaturi de lansarea unei campanii publicitare in Republica Irlanda si Marea Britanie. In Regatul Unit, O’Leary a dat vina pe slabirea lirei, care ar fi dus la profituri mai mici cu 25% pentru vanzarile facute in aceasta moneda.

Chilipiruri imobiliare. Casele de pe tarmurile Australiei s-au ieftinit la jumatate

Dupa ce ieri am anuntat o usoara revenire economica a tarii, astazi inca o veste buna vine dinspre continentul australian. Piata imobiliara se prabusise in ultimii doi ani, asa cum s-a intamplat, de fapt, in mai toata lumea, dar iata ca lucrurile incep sa se indrepte. Cumparatorii se inghesuie sa puna mana pe chilipirurile din orasul turistic Gold Coast, unde pretul la locuinte a scazut si cu 50% in unele cazuri, fata de 2010, in timp ce costurile medii sunt oricum la o treime fata de piata de profil din Sydney. Zona este cunoscuta pentru plajele sale perfecte pentru surf. “A fost o prabusire a imobiliarelor in adevaratul sens al cuvantului, dar incepem sa vedem semne ca piata incepe in sfarsit sa isi revina”, spune Louis Christopher, director la SQM Research, citat de Bloomberg.
  
Masinile electrice devin tot mai atractive, pe masura ce preturile scad

Masinile electrice si-au gasit in sfarsit o nisa pe care sa activeze confortabil. Daca pana nu demult erau preferate doar de cei care isi doreau sa aiba un impact pozitiv asupra mediului, acum acestea au intrat in vizorul tinerilor de 20 de ani, care in general nu acorda mare atentie masinilor pe care le cumpara, potrivit specialistilor citati de MarketWatch. Preturile au inceput si ele sa scada (mai putin pentru Tesla, vedeta categoriei), asa ca tinerii renunta usor la transportul in comun, in favoarea unui autovehicul potrivit pentru nevoile lor. Dintre cele trei tipuri de vehicule de acest gen, hibrizi, hibrizi electrici si masini 100% electrice, acestea din urma au avut pana acum cel mai mare succes in randul cumparatorilor.