Romania este pe cale sa bata Italia la productia de autoturisme in 2013

Romania ar putea produce in 2013 aproape 450.000 de masini, in timp ce Italia va scadea spre 360.000 de masini, conform evolutiilor din T1, cand productia locala a crescut cu 32%, scrie Ziarul Financiar.

Dacia si Ford ar putea produce in 2013 aproape 450.000 de autoturisme daca mentin cresterea de peste 40% din primele patru luni ale acestui an. In 2012 in Romania s-au produs 326.500 de autoturisme, in timp ce in Italia s-au asamblat 396.000 de masini, in scadere cu 15% fata de anul precedent, declin care a continuat si in primul trimestru cu opt procente.

In primul trimestru al acestui an Ro¬mania deja a depasit Italia la productia de autoturisme, atingand un nivel de 107.700 de unitati, fata de 101.005 masini din productia italiana, in scadere cu 8% comparativ cu perioada similara a anului trecut. Cresterea pro¬ductiei din Romania a continuat si luna trecuta, cand a fost atins un nivel record de 39.400 de unitati, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Auto¬mo¬bile (APIA), acesta fiind cel mai inalt nivel inregistrat vreodata in Romania.

Creditul in euro, un produs pe cale de disparitie

Pentru persoanele fizice, doar Raiffeisen Bank si OTP Bank mai acorda credite in valuta. In rest, de la ipotecar la consum si Prima Casa, bancile ofera populatiei doar lei, potrivit Capital.ro.

Pe 20 decembrie 2012, Banca Nationala a Romaniei (BNR) a publicat in Monitorul Oficial noul regulament de creditare. Potrivit acestuia, creditorii trebuiau sa stabileasca intern criterii de eligibilitate pentru creditele in valuta. Astfel, pentru persoanele care nu obtin venituri in valuta, bancile erau obligate sa ajusteze veniturile cu o rata de depreciere prestabilita a cursului de schimb. Mai exact, noile norme de creditare trebuie sa ofere siguranta ca entitatile nefinanciare neacoperite fata de riscul valutar sunt eligibile pentru creditare in valuta doar daca isi dovedesc capacitatea de rambursare, chiar si in cazul deprecierii severe a monedei nationale, asociate cu majorarea ratei dobanzii. Prevederea este valabila si pentru persoane fizice, si pentru persoane juridice. Cele 90 de zile oferite de banca centrala bancilor comerciale pentru ajustarea regulilor de creditare au trecut, bancile si-au depus cuminti normele la directia de supraveghere si deja pun in practica noile reglementari.   

De la imobiliare la o colectie de 40 de site-uri: cum vinde zi de zi milionarul Mircea Popa zeci de meniuri catre Cotroceni

Mircea Popa este cunoscut in primul rand in zona de imobiliare si instalatii, unde a facut de-a lungul timpului zeci de milioane de euro, insa febra Internetului nu il ocoleste. Milionarul va lansa pana la finalul anului 40 de site-uri acoperind cinci domenii mari de activitate si vrea “sa rupa gura targului”, sprijinit si de noi patente in comertul electronic, potrivit unui interviu acordat Wall-Street.ro.

Wall-Street.ro: Dupa multi ani in care ati activat in domenii precum imobiliare si sisteme de climatizare, ati facut o schimbare interesanta. De ce online? Cum v-ati hotarat?

Mircea Popa: Activitatea EnergiCo a atins foarte multe zone – noi suntem “taticii”, cum se spune, ai incalzirii/climatizarii in tara, am facut sute-mii de echipamente pentru hoteluri, restaurante, companii, cladiri de birouri si asa mai departe. Avem si activitate de constructii precum si fabrica. La un punct, am constatat atat pe propria piele cat si in piata ca s-a petrecut o schimbare – cumparam din ce in ce mai mult pe Internet. Daca noi o facem, de ce nu si altii? Practic, simteam nevoia unui magazin in domeniul nostru de activitate, am vrut “sa mergem cu valul”.

Povestea sotilor care si-au facut afacerea lor cu aplicatii pentru smartphone

Aplicatiile pentru smartphone au devenit, odata cu aparitia si popularizarea acestor dispozitive mobile, o afacere nu doar foarte profitabila, dar si ravnita de tot mai multi antreprenori, inclusiv din Romania. Adevarata mina de aur se gaseste insa nu in aplicatiile care castiga de la consumator sau din publicitate, ci tocmai cele pentru mediul de business, considerate de companii cea mai noua gaselnita de marketing.

Peste 250 de milioane de euro au fost cheltuiti anul trecut de consumatorii romani pentru cumpararea unui smartphone. Sase milioane dintre dispozitivele mobile inteligente sunt conectate la internet, iar utilizatorii lor descarca chiar si cateva zeci de aplicatii intr-un an, petrecand in jur de o ora in fiecare zi folosindu-le, potrivit statisticilor. Mai mult, posesorii de smartphone-uri au scos din buzunar anul trecut un milion de euro pe luna pentru a cumpara aplicatii, relateaza Business Magazin in pagina electronica.

Cele mai valoroase branduri din lume. Cine isi mentine pozitia si cine se clatina in top

Apple a ramas cel mai valoros brand din lume, fiind evaluat in acest an la 185 miliarde de dolari, cu 1% mai mult comparativ cu 2012, in timp ce Google, plasat pe pozitia a doua, a avansat cu 5%, la 113,67 miliarde de dolari, potrivit studiului BrandZ Top 100, preluat de Incont.ro.

Apple ramane cel mai valoros brand din lume, fiind evaluat la 185 miliarde de dolari. Valoarea combinata a brandurilor din Top 100 se situeaza la 2.600 de miliarde de dolari, in urcare cu 77% fata de 2006, arata studiul, realizat de compania Millward Brown Optimor pentru grupul WPP. Podiumul este completat de IBM, cu 112,54 miliarde de dolari. Google a facut schimb de locuri cu IBM, care ocupa in precedenta editie a studiului locul secund.

Femeile, punctul forte al economiei japoneze

“Femeile sunt o resursa destul de putin exploatata in Japonia”, este de parere Shinzo Abe, premierul Japoniei, noteaza CNN. Declaratia a fost facuta in luna aprilie, impreuna cu o serie de masuri pe care Abe le-a propus pentru dimiuarea diferentelor de sex de pe piata muncii. Presa nipona scrie insa ca motivele integrarii femeilor in campul muncii sunt, de fapt, altele. “Le oferiti mai bune conditii de munca femeilor pentru ca au tot dreptul sa ceara un asemenea tratament. Niciun alt motiv sau nicio alta justificare nu sunt necesare pentru a face un lucru care este oricum normal si corect”, titreaza ziarul local Japan Times. Prim-ministrul incearca acum sa forteze corporatiile sa actioneze in acest sens, cerand ca fiecare companie sa aiba cel putin o directoare, oferind totodata stimulente pentru firmele care incurajeaza mamele sa revina la lucru.

Fostii directori de la Saab, arestati pentru frauda

Trei fosti directori ai producatorului auto Automobile Saab au fost arestati in Suedia, sub suspiciunea de frauda, informeaza BBC. Cei trei sunt “suspectati de incercari repetate de evitare a taxelor”, potrivit procurorului suedez Olof Sahlgren. Acesta din urma a declarat ca managerii au falsificat in 2010 si 2011 o parte dintre rapoartele companiei. Cei trei risca pana la patru ani de inchisoare. In perioada in care se presupune ca au comis fraudele, compania era detinuta de producatorul auto olandez de lux Spyker.

Microsoft dezvaluie noua consola Xbox

Microsoft a dezvaluit Xbox One, urmatoarea generatie de console, care pune accentul pe televiziunea live si alt continut de entertainment, precum jocurile video, scrie cotidianul britanic Financial Times. Succesorul lui Xbox 360 este pariul pe care gigantul american il face, in incercarea de a deveni omniprezenta in livingurile oamenilor, depasind preferinta acestora pentru televizoarele inteligente si alte tipuri de console. Lansata la o conferinta de presa a Microsoft, in Washington, Xbox One a fost descris ca un sistem complet pentru jocuri, televiziune si entertainment, mai degraba decat o simpla consola. Utilizatorii pot comuta foarte rapid de la urmarirea unui program TV, la jocuri, muzica sau vizionarea unui film online. De asemenea, exista senzori pentru gesturi si comenzi vocale.

H&M recunoaste ca vinde haine made in Cambodgia, in fabrica de incaltaminte care s-a prabusit zilele trecute

Retailerul suedez Hennes & Mauritz a recunoscut ca o parte dintre hainele pe care le comercializeaza in intreaga lume sunt produse in fabrica de incaltaminte din Cambodgia, situata la 40 kilometri de capitala Phnom Penh, care s-a prabusit luni. Incidentul s-a soldat cu zeci de raniti. Reprezentantii H&M sustin ca ei n-au stiut ca respectivele comenzi ajunsesera in Cambodgia, subliniind astfel ca marile branduri nu pot controla furnizarea si distributia produselor. De cele mai multe ori, fabricile din Cambodgia, dar si din alte tari asiatice subcontracteaza comenzile pe care le primesc, pentru a face fata cererii si pentru a reduce costurile, desi companiile interzic asemenea practici. Astfel, responsabilitatea se pierde pe drum si este greu de gasit vinovatul in cazul unor probleme, pentru a fi tras la raspundere. “Asa ceva este inacceptabil, mai ales ca avem o politica clara, conform careia productia trebuie sa aiba loc numai in unitatile aprobate de H&M”, a declarat purtatorul de cuvant al retailerului, Andrea Roos, citata de Wall Street Journal.