Zece ani de Cod Fiscal: 100 de modificari legislative si un text de trei ori mai lung

Codul fiscal, care a fost publicat in decembrie 2003 si a intrat in vigoare la inceputul anului 2004, a suferit in 10 ani 100 de modificari prin tot atatea acte normative care au pus oamenii de afaceri in dificultate. Varianta republicata a Codului, ceruta si asteptata de toata lumea pentru mai multa claritate, coerenta si simplificare, ar urma sa apara in sfarsit in 2014. In pofida cerintelor investitorilor care vor o legislatie fiscala mai simpla, Codul Fiscal este astazi de trei ori mai lung. Daca rasfoiesti Codul Fiscal constati ca se incheie la articolul 298, ca si in varianta initiala, din urma cu 10 ani. Insa daca numeri articolele Codului fiscal observi ca sunt 411. Care este explicatia? De-a lungul timpului au fost inserate articole noi, cu acelasi numar, la care s-au adaugat indici, dupa modelul francez, astfel ca numarul real al articolelor ajunge la 411. Deci peste 100 de articole noi au aparut in Codul Fiscal de la aparitie pana in 2013. Iar normele metodologice au fost modificate prin mai mult de 100 de acte normative, scrie Ziarul Financiar.

Campionii europeni ai taxarii

Statul roman isi supune contribuabilii uneia dintre cele mai mari poveri fiscale din Europa, potrivit datelor Bancii Mondiale si ale Comisiei Europene, citate de www.capital.ro. Impozitarea terenurilor este singurul capitol la care Romania are o fiscalitate evident mai redusa decat celelalte state europene. Restul taxelor si impozitelor, in special cele pe munca, duc povara totala a fiscalitatii chiar peste media celor mai bogate state, din OECD. Potrivit calculelor Bancii Mondiale, in raportul Paying Taxes 2014, pentru o firma romaneasca rata totala de taxare (incluzand impozit pe profit, taxe pe munca si alte impozite) ajunge aproape de 43% din profit. Media OECD este de 41,3%. Statul inghite, prin diverse taxe si impozite, mult mai putin din profitul companiilor chiar si in economii foarte bogate. Doar cateva exemple: Marea Britanie, cu 34%, Elvetia, cu 29,1%, dar si statele nordice – 27% in Danemarca, 39,8% in Finlanda sau 40,7% in Norvegia. De mentionat ca aceste procentaje nu iau in calcul taxa pe valoarea adaugata, unde Romania are a doua cea mai mare cota de impunere din Europa – 24%, nici nivelul accizelor, unde recent anuntatele majorari ne vor duce in plutonul fruntas european.

Cazul "dobanda 0 de la BCR" - Banca ataca prin proceduri extraordinare. Clientul a inceput executarea silita

Saga creditului cu dobanda 0 de la BCR continua. Dupa ce un oradean a obtinut in instanta anularea clauzei de dobanda variabila a creditului ipotecar, BCR foloseste doua cai de atac extraordinare. Intre timp, clientul a inceput executarea silita pentru a forta banca sa puna in aplicare doua decizii definitive ale instantei care ii sunt favorabile, scrie www.economica.net. Banca Comerciala Romana a atacat cu recurs in anulare si cerere de revizuire decizia Tribunalului Bihor care spune ca un client de-al bancii nu trebuie sa mai plateasca dobanda la credit, pe motiv ca acesta era incasata in baza unei clauze abuzive. G.V. din Oradea s-a judecat cu banca in doua procese diferite legate de creditul sau ipotecar. L-a castigat si pe primul, in care clauza de dobanda a fost declarata abuziva, si pe cel de-al doilea, initiat de BCR pentru ca acesta nu a vrut sa semneze un act aditional cu banca. Desi are doua hotarari definitive in favoarea sa, clientul spune ca banca refuza sa le puna in aplicare, asa ca a inceput executarea silita si va cere si daune pentru fiecare zi de intarziere.

Cum au distrus comerciantii romani ziua de Black Friday

Inceputul acestei saptamani reprezinta pentru Statele Unite momentul zero al campaniilor pentru black friday, ziua care da startul cumparaturilor pentru Craciun si care cade, invariabil, in ultima vineri din noiembrie, dupa Ziua Recunostintei. Din anii ‘60, cand termenul s-a impamantenit printre retailerii americani, Black Friday a fost un concept de marketing respectat, sezonul de shopping incepand chiar si de la ora 00.00, in ultima vineri din noiembrie. In Romania, conceptul de Black Friday a fost preluat la scara larga din 2011. Pana sa fie impinsi de criza sa se gandeasca la campanii de reduceri inainte de sarbatori, retailerii romani se foloseau de perioada de dinaintea Craciunului pentru a mentine preturile sau chiar pentru a le creste, folosindu-se de numarul mare de achizitii din aceasta perioada. In 2011, in noaptea dinspre 28 spre 29 noiembrie, cele mai multe servere ale magazinelor online s-au blocat, iar retailerii au anuntat ulterior vanzari de mai multe milioane de euro. In 2012, povestea s-a repetat, retailerii declarand ziua de 29 noiembrie una dintre cele mai profitabile din an. Anul acesta, in lunea cand ar fi trebuit sa inceapa pregatirile pentru Black Friday, sarbatoarea cumparaturilor - in special cea din online - s-a si incheiat. O serie de retaileri online, incepand cu evoMag, eMag si F64, au fost primii care au decis sa mute Black Friday cu o saptamana mai devreme, scrie Business Magazin.

Nicolae Demetriade: Zborurile lung-curier sau trecerea la low-cost nu ajuta. Tarom trebuie sa o ia de la zero

Tarom trebuie sa schimbe modelul de business, sa o ia de la zero. Trecerea la low-cost sau introducerea de zboruri lung-curier nu vor salva compania, a declarat Nicolae Demetriade, fost manager al companiei, care si-a dat demisia din functia de administrator - director executiv in octombrie. Intr-un interviu acordat www.wall-street.ro, Demetriade vorbeste despre pierderile companiei, dar si despre viitor. “Angajatii Tarom in proportie de 75% sunt aceiasi care au facut performanta in 2001-2002, o mare parte dintre ei sunt si acum in companie. Dar au avut nesansa sa le fie impusi multi conducatori fara expertiza in management. Din 2002 pana in prezent au fost schimbati 12 directori generali iar schimbarile care au intervenit in ultimii 6 ani, au tulburat mult atat echilibrul financiar cat si increderea personalului in deciziile conducatorilor. Tarom era in 2007 una dintre cele mai bine consolidate companii aeriene din Europa, din punct de vedere financiar, avand un cash in conturi mai mare decat cifra de afaceri, dar in ultimii 5 ani a ajuns sa inregistreze pierderi de 300.000.000 USD”, a spus fostul sef al Tarom.

Elvetienii refuza plafonarea salariilor pentru directorii de companii

Elvetienii au mers la vot duminica pentru a-si spune parerea cu privirea la existenta unui plafon salarial maxim pentru directorii de companii. Concluzia este ca majoritatea nu doreste o schimbare in acest sens, motivand eventuale repercusiuni negative asupra economiei si mediului de afaceri din tara, scrie CNN Money. Proiectul propunea reducerea salariilor pentru directorii exectivi la cel mult de 12 ori salariul cel mai mic din economie. Acesta a fost insa respins de catre 65,3% din alegatori, nereusind sa obtina majoritate in nici unul din cele 26 de districte ale tarii. Asa ca, deocamdata, sefii marilor companii, precum UBS, Credit Suisse sau Novartis vor castiga in continuare mai multi bani pe luna decat fac unii din subordonatii lor intr-un an.

Apple cumpara o companie care produce cipuri de urmarire a miscarii

Apple s-a hotarat sa cumpere PrimeSense, producatorii cipurilor de urmarire a miscarii folositi de Microsoft in consola de jocuri Kinect. Kristin Huguet, o purtatoare de cuvant a companiei americane, a confirmat achizitia, pentru Bloomberg. Intelegerea pentru PrimeSense, cu sediul in Tel Aviv, Israel, urmeaza sa se faca pentru suma de 350 milioane de dolari, au declarat surse familiare problemei. In schimb, purtatoarea de cuvant nu a dorit sa dea prea multe detalii. “Apple cumpara mici firme de tehnologie din cand in cand, dar in general nu ne facem publice scopurile sau planurile de viitor”, a spus Huguet.

Cum sa folosim internetul acolo unde nu exista conexiune

In cele mai multe tari, hotelurile, desi altfel ofera tot felul de beneficii clientilor, pe care le includ in pretul cazarii, cer in continuare o taxa pentru conectarea la internet si, cel mai adesea, este vorba de una destul de piperata. Aici intra in scena Be-Bound, o aplicatie lansata recent (si disponibila deocamdata doar pentru Android), care promite sa rezolve aceasta problema si sa ofere utilizatorilor acces la o mica arie de servicii online (e-mail, cautari, starea vremii, harti, Twitter si altele), chiar si atunci cand nu exista conexiune la retea. Totul se desfasoara prin intermediul mesajelor text, contra unei mici sume de bani, care ramane insa cu mult mai mica decat cea pe care am plati-o pentru WiFi sau date prin roaming, noteaza Quartz.

Carbonul, materialul viitorului in productia de masini BMW

Pentru majoritatea producatorilor auto, o schimbare importanta la nivelul companiei o reprezinta o reproiectare a designului masinilor sau orientarea catre pietele emergente. BMW duce lucrurile insa chiar mai departe si mizeaza o buna parte din viitorul brandului pe fire din fibra de carbon, potrivit Bloomberg BusinessWeek. Acestea sunt mai subtiri decat parul omului si mai dure decat otelul, asa ca BMW le-a folosit deja in modelul sau electric i3, care a intrat pe piata nemteasca in urma cu o saptamana. Carbonul era folosit in productia avioanelor foarte puternice si a bolizilor de Formula 1, dar poate deveni acum un trend pentru masinile de pretutindeni, cea mai mare schimbare de la introducerea primelor sasiuri facute in totalitate din aluminiu, in anii ’80.