In sfarsit putem merge pe doua benzi si pe ultima bucata de pe Autostrada Soarelui. Cei 20 de kilometri au costat 110 milioane de euro, iar constructorul ofera o garantie de 4 ani.

Povestea acestui tronson este insa zbuciumata, licitatia a fost castigata initial de un constructor francez, iar contractul a fost reziliat de Ministerul Transporturilor din cauza intarzierilor. Acum un an, santierul a renascut, dar in administrarea unui nou constructor. Paradoxal pentru tara noastra, de data aceasta muncitorii au terminat cu o luna mai devreme.

Constructia autostrazii spre mare a inceput pe vremea lui Ceausescu. In 1987 erau primii gata primii kilometri de Autostrada Soarelui pe portiunea Cernavoda Fetesti. Urmatorul tronson se inaugura 17 ani mai tarziu. A urmat apoi inca un tronson, acum opt ani.

Bucata de autostrada de 100 de km dintre Bucuresti si Drajna a fost data in exploatare abia in 2004. Oficialii au hotarat sa betoneze primii 24 de kilometri si au luat in calcul doar avantajele: costurile mici de intretinere. Din pacate nimeni nu s-a gandit ca pe timp de iarna asfaltul este mai putin lunecos decat betonul. In plus, nu putem vorbi de confort. Atunci cand treci cu 130 de kilometri pe ora peste rosturile de dilatare, zgomotul este foarte puternic si ai impresia ca mergi cu trenul.

Tronsonul Cernavoda-Medgidia este ultimul dat in functiune in vara doar cu o banda pe sens.

Daca aveti ghinion si masina va lasa pe autostrada trebuie sa cereti ajutorul celorlalti soferi pentru ca de la Cernavoda la Constanta pe anumite zone nu aveti semnal GSM, iar telefoanele de urgenta, desi indicatoarele exista, nu au fost inca instalate.

Cei care nu au insa ghinion vor ajunge mai repede la destinatie.

Daca respectati limita legala de viteza si nu prindeti aglomeratie pe drum, de la Bucurest la Constanta faceti mai putin de doua ore. Daca veniti acum la mare veti face cu jumatate de ora mai putin decat vara trecuta.