Actiunile Wizz Air listate la Bursa de la Londra au scazut miercuri cu peste 8%, cel mai semnificativ declin dupa votul din 23 iunie, cand alegatorii au decis iesirea Marii Britanii din UE (Brexit).

Compania aeriana a simtit efectele presiunii preturilor, dupa ce rivalele mai mari easyJet (Marea Britanie) si Ryanair (Irlanda) au majorat numarul de curse aeriene pentru a profita de precedenta scadere a pretului combustibilului si pentru a incerca sa-si majoreze cota de piata.

Lufthansa si Ryanair au anuntat ca se asteapta la o noua scadere a pretului biletelor anul acesta, desi nu atat de semnificativa, deoarece pretul barilului de titei se redreseaza.

In anul fiscal care se va incheia la 31 martie 2017, Wizz Air se asteapta la un profit net de 225 - 235 de milioane de euro, fata de prognoza precedenta de 245 -255 de milioane de euro.

In trimestrul trei din 2016, profitul net s-a situat la 13,5 milioane de euro (14,6 milioane de dolari), in scadere cu 21,5% comparativ cu perioada similara din 2015.

Spre deosebire de majoritatea rivalelor sale, Wizz Air nu si-a revizuit in scadere estimarile dupa votul din 23 iunie, cand alegatorii au decis iesirea Marii Britanii din UE (Brexit). Compania are o expunere limitata la Marea Britanie.

Wizz Air va continua sa se extinda si a lansat 26 de noi rute in precedentele trei luni

In 2016, WizzAir a transportat 22,7 milioane de pasageri, comparativ cu 117 de milioane in cazul Ryanair. Anul trecut, Ryanair a devansat Lufthansa din pozitia de cea mai mare companie aeriana europeana in functie de numarul de pasageri transportati, dupa ce grupul german a anuntat o crestere de 1,8% a numarului de pasageri transportati in 2016.

Cei 109,7 milioane de pasageri transportati anul trecut de Lufthansa au fost devansati de cei 117 milioane de pasageri pe care Ryanair a anuntat recent ca i-a transportat in 2016, in crestere cu 15% comparativ cu 2015.