In cadrul categoriei amintite, prima pozitie este ocupata de aeroportul Berlin Schoenefeld, urmat de Larnaca (Cipru) si Ibiza (Spania). De asemenea, in urma aeroportului International 'Henri Coanda' Bucuresti se claseaza aeroportul Porto.

Potrivit sursei citate, in perioada ianuarie - martie, la categoria aeroporturilor cu peste 25 de milioane de pasageri pe an, primele pozitii sunt ocupate, in ordine, de Barcelona El Prat, Dublin, Copenhaga, Istanbul Sabiha Gokcen si Amsterdam.

Totodata, la categoria 10 - 25 de milioane de pasageri/an, pe primele locuri s-au clasat aeroporturile Gran Canaria (Spania), Bonn Cologne, Budapesta, Tel Aviv si Malaga, iar la categoria sub 5 milioane de pasageri pe an, topul este condus de Oradea, urmat de Palanga (Lituania), Harkov (Ucraina), Ohrid (Macedonia) si Burgas (Bulgaria).

Aeroportul International 'Henri Coanda' Bucuresti a inregistrat, in luna mai a acestui an, un trafic aerian de 935.940 pasageri si 9.204 miscari de aeronave (aterizari si decolari). In acest context, fata de aceeasi perioada a anului trecut, numarul pasagerilor care au tranzitat aeroportul din Capitala, in mai 2016, a inregistrat o crestere de 18,9%. Evolutia numarului de pasageri pe Aeroportul Henri Coanda devanseaza semnificativ tendinta generala de 3,6%, inregistrata la nivel european.

In acelasi timp, Aeroportul Henri Coanda a inregistrat si o crestere a numarului de miscari de aeronave, depasind si la acest capitol trendul european, care a atins 3,1%. Astfel, in luna mai, numarul miscarilor de aeronave pe acest aeroport s-a majorat cu 11,5%, comparativ cu aceeasi perioada din 2015.

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB) si-a inceput activitatea la data de 5 februarie 2010 si asigura coordonarea operationala si managementul celor doua aeroporturi ale Capitalei.

CNAB a fost infiintata prin fuziunea societatilor care gestionau aeroporturile bucurestene: Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti si Aeroportul International Bucuresti Baneasa Aurel Vlaicu.