În aceste condiţii, cele mai importante companii aeriane au anunţat zboruri noi, din luna martie. După o pauză de 10 ani, de pe Otopeni vor pleca din nou curse intercontinentale, de această dată către Canada.

Cea mai importantă mutare pentru 2018 este cea făcută de compania Air Canada Rouge. Aceasta va opera zboruri Bucureşti - Montreal şi Bucureşti - Toronto, din iunie. Este pentru prima dată după o pauză de 10 ani, când de pe Aeroportul Otopeni va pleca o cursă intercontinentala, după ce zborul Bucureşti - New York a fost desfiinţat de americanii de la Delta. Ca să ajungă în Canada, românii vor da în jur de 570 de euro dus-întors.

Tarom anunţa că şi-a concentrat zborurile noi din 2018 pe viitoarea capitala culturală europeană, Timişoara. Din Banat vor pleca, începând din vara, zboruri directe spre Amsterdam sau Viena. Tot spre Amsterdam vor pleca aeronave şi din Cluj şi Iaşi.

Wizzair va efectua, din martie, zboruri Bucureşti - Atena şi Cluj - Atena, începând cu doar 39 de lei. Şi această companie acorda o atenţie deosebită aeroporturilor din ţară. Din Iaşi vor fi zboruri spre Paris, Malmo sau Eindhoven, Iar din Sibiu spre Copenhaga, Paris, Basel şi Frankfurt.

Iar BlueAir anunţa curse charter, în februarie, spre Tbilisi, Georgia, dedicate schiorilor. Pentru vară, compania a pregătit tot curse charter spre Bodrum, Corfu, Tel-Aviv sau Tenerife. Acestea vor fi efectuate atât din Bucureşti, cât şi din Timişoara şi Oradea.

Altfel, 2017 a fost un an extrem de profitabil pentru aeroporturile din capitală. Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat în anul 2017 venituri totale de 1,08 miliarde lei, cu 8,3% mai mult faţă de 2016. Profitul brut a fost de aproape 4000 de milioane de lei, cu 45% decât anul precedent.

Peste 12 milioane de pasageri au trecut prin aeroporturile Otopeni şi Băneasa, depăşind media europeană.Ca să facă faţă acestui număr mare de oameni, conducerea aeroportului Otopeni a luat măsuri speciale.

Teo Postelnicu, purtător de cuvânt al Aeroportului Henri Coandă: “A fost dublată capacitatea de procesare a pasagerilor, în prezent fiind 46 de posturi de control, atât pe fluxul de sosiri, cât şi pe cel de plecări, a fost optimizat controlul de securitate al pasagerilor şi bagajelor de mână şi poate cea mai importantă măsură, dar mai puţin vizibilă pentru pasageri este reabilitarea infrastructurii aeroportuare, anul trecut au fost reabilitaţi 67.000 de m pătraţi din pista 1”.

2017 a reprezentat şi un mare succes al curselor interne. Nu e de mirare, în contextul în care un bilet de avion Bucureşti Cluj, cumpărat cu o lună înainte, poate costa 39 de lei, iar durata zborului e de 50 de minute, în timp ce trenul Bucureşti Cluj costă 90 de lei iar călătoria durează 10 ore.