Airbus negociaza de 18 luni construirea unei uzine capabile sa utilizeze doua aeronave A330 pe luna, iar un acord oficial ar urma sa fie semnat joi, in timpul vizitei premierului chinez Li Keqiang in Franta.

In prezent, Airbus detine in China o fabrica de asamblare a modelelor mai mici A320 la Tianjin. 

"Vom lansa acest proiect; cred ca avem o baza buna pentru discutii. Speram sa obtinem mai multe comenzi in viitor, iar acest proiect ne va oferi avantaje fata de concurenta", a afirmat Bregier, potrivit Agerpres.

Recent, constructorul aeronautic european a vandut 20 de avioane Arabiei Saudite.

Cele doua comenzi au atenuat incertitudinile privind nivelul productiei modelului A330, care a fost echipat cu motoare mai performante.  Miercuri, actiunile Airbus au urcat la bursa cu 2,3%. 

Luna aceasta, Airbus a semnat un acord cu Wizz Air privind vanzarea a 110 aeronave de ultima generatie A321neo, al caror pret de catalog se ridica la 13,7 miliarde de dolari. Este cea mai mare comanda individuala pentru modelul A321neo 

Recent, Airbus si-a imbunatatit cu 4% estimarile privind cererea mondiala de avioane in urmatorii 20 de ani, datorita cresterii vanzarilor pe pietele emergente din regiunea Asia-Pacific si China. 

Airbus a prognozat ca in urmatorii 20 de ani companiile aeriene din intreaga lume vor achizitiona 32.600 de noi avioane in valoare de 4.900 de miliarde de dolari, cu 1.200 de avioane si 300 de miliarde de dolari mai mult decat estima in septembrie anul trecut. 

Potrivit Airbus, traficul global de pasageri va creste cu 4,6% in urmatorii 20 de ani, ceea ce va obliga companiile aeriene sa cumpere 31.800 de noi avioane de pasageri, iar cererea de transport aerian de marfa va impune achizitionarea unui numar de 800 de noi avioane cargo.