"Când eram în terminalul aeroportului (Henri Coandă, n.red.) am văzut avionul Air Canada şi eram invidios pe faptul că există zboruri Air Canada, văzând că există zboruri directe către Montreal şi Toronto, în timp ce eu nu pot să fac asta. Eu m-am obişnuit să zbor cu escală fie prin Germania sau prin Elveţia, Austria sau Olanda, şi de acolo să iau un zbor de legătură către SUA. Deci inclusiv din punct de vedere personal aş fi bucuros să existe zbor transatlantic direct (România-SUA, n.r.), indiferent că îl operează TAROM sau alt operator aerian", a afirmat Hans Klemm.

Ambasadorul american la Bucureşti a făcut aceste afirmaţii în cadrul evenimentului de aniversare a 50 de ani de existenţă a Salonului Oficial al Aeroportului Internaţional Henri Coandă.

Hans Klemm a subliniat că existenţa relaţiei speciale a parteneriatului strategic dintre România şi SUA este un argument suplimentar pentru introducerea unei legături aeriene directe între cele două ţări.

"Desigur că întotdeauna e un lucru bun să ai legături directe de transport între ţări, în special între parteneri strategici, cum sunt SUA şi România. Acest lucru ar fi bun pentru creşterea comerţului şi a investiţiilor între aceste două ţări, dar şi pentru turism şi schimburile educaţionale. Înţeleg că acum zece ani sau mai mult existau zboruri directe între România şi SUA, înţeleg că de ceva timp conducerea companiei româneşti de transport aviatic ia în considerare achiziţionarea echipamentului necesar pentru a realiza zboruri transatlantice, iar acest lucru e cu siguranţă binevenit de către companiile americane şi de către turiştii americani", a adăugat ambasadorul SUA.

De la 1 decembrie 2017, Canada a eliminat vizele pentru români. În anul următor, compania aeriană Air Canada a introdus două zboruri directe către țara americană, respectiv București-Toronto și București-Montreal.

În urmă cu doi ani, ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, declara ca Tarom negociaza cu o companie de leasing operational pentru achizitia altor doua avioane noi, lung curier, care vor intra în flota companiei de stat.

Aceste aeronave ar fi permis relansarea curselor directe spre SUA si China. Tarom a sistat zborurile transatlantice, dar si pe cele catre Beijing, in 2003, considerandu-le nerentabile.