Pe alocuri, utilajele vor sapa si la 30 de metri adancime. Desi admit ca forajele ar putea intalni panza freatica, geologii sustin ca lucrarile sunt realizabile.

Intrarea in subteran va fi construita pe strada Bogdan Petriceicu Hasdeu, langa Institutul de Biologie. Va trece apoi pe sub Dealul Arsenalului, intre Palatul Parlamentului si Catedrala Mantuirii Neamului. Masinile vor iesi din subteran pe strada Uranus.

Potrivit municipalitatii, tunelul rutier ar urma sa aiba 800 de metri lungime, iar utilajele se pot duce in jos cat un bloc de 12 etaje. Utilajele ar putea fi aceleasi care ajuta acum la extinderea retelei de metrou.

Potrivit datelor geotehnice folosite si la proiectarea Palatului Parlamentului, muncitorii nu vor intampina mari probleme.

Marcel Maruntiu, director geneneral Institutul Geologic al Romaniei: "La adancimile de 30-35 de metri si in zona centrala a Bucurestiului este de asteptat sa gasim niste formatiuni de tipul nisipurilor si al petrisurilor. Poate sa existe ape la adancimi variabile, 5-10 metri, dar nu ar putea pune probleme deosebite in realizarea excavatiilor".

Madalin Dumitru, director Infrastructura PMB: "Nu e absolut nicio problema din punct de vedere tehnic, a exploatarii in timp, intrucat modalitatea de a realiza hidroizolatia, sapaturile, colectarile de apa sunt demult niste probleme cu care ingineria din ziua de astazi nu se mai confrunta".

Cel mai lung tunel rutier din lume se numeste Laerdal si leaga orasele Laerdal si Aurland din vestul Norvegiei. Sunt vestite si pasarele dintre Manhattan si New Jersey ori Quens si Brooklin.

Tunelul rurtier care trece pe langa Palatul Parlamentului este parte a tronsonului II al bulevardului Buzesti-Berzei-Uranus. Lucrarile ar putea incepe anul acesta si ar putea fi gata in 2015.