Partea buna este ca in sfarsit o sa ajungem in doua ore, de la Bucuresti la Constanta. In rest, mult zgomot pentru mai nimic.

Dupa investitii de 400 de milioane de euro, in 2012 Autostrada Soarelui ar trebui sa ne conduca la mare. Teoretic, va fi gata chiar la inceputul sezonului, in iunie.

Pentru asta, autoritatile promit ca vor termina cei 20 de kilometri dintre Cernavoda si Medgidia.

Au declarat acelasi lucru si in 2011, insa lentoarea cu care s-a construit i-a facut sa-si revizuiasca planurile. Si sa-i anunte pe constructori ca vor fi penalizati daca vor intarzia.

O alta promisiune ratata din anul care a trecut este si autostrada de 62 de kilometri care porneste din nordul Capitalei si se va opri la Ploiesti.

Pe autostrada Bucuresti-Ploiesti vom intra din Soseaua de Centura. Este singurul punct de acces, inchis acum cu blocuri din beton de o firma specializata.

Tot pentru noul an, ministrul transporturilor ne mai promite si alte cateva tronsoane de autostrada.

Este vorba de bucati foarte mici fata de nevoia de infrastructura a tarii: 10 kilometri intre Lugoj si Timisoara, 17 kilometri intre Orastie si Simeria si 18 intre Suplacu de Barcau si Bors.

Oficialii spera ca toti constructorii sa termine la timp lucrarile. Altfel vor plati penalizari: 0,05% pe zi din suma contractata.