Nu stim cat costa si cu cate exproprieri, dar autostrada incepe. "Inelul median de autostrada incepe anul acesta, ca sa fie clar ca Oprescu nu este primarul nici al tortului si nici al carnatului!", a declarat edilul sef.

Primul tronson va avea 7,5 kilometri. "Acesta intersecteaza un numar de artere principale: Petricani, Soseaua Pipera, Avionului, Bulevardul Aerogarii, DN1, Poligrafiei si, foarte important, Calea Grivitei, la Podul Constanta", a explicat Madalin Dumitru, director Infrastructura in cadrul Primariei Bucuresti.

Autoritatile anunta ca, pe cat posibil, viitoarea autostrada suspendata va fi ridicata pe langa liniile de cale ferata. Exista, insa, multe zone pe unde va trece si pe deasupra acestora, iar pilonii amenajati in zonele de protectie, asa ca trebuie si acceptul Ministerului Transporturilor.

In plus, dupa nici 4 kilometri, autostrada trebuie sa coboare la sol, unde s-ar lovi de un pasaj inaugurat la sfarsitul anului trecut, asa ca prin zona va trece chiar pe sub el.

Edilii spun ca vor parteneriat public-privat, iar firma castigatoare isi va recupera banii din taxa de buvinieta, introdusa candva in centrul Capitalei. Si tot la capitolul mici probleme la proiecte marete, edilii au anuntat si un nou pasaj subteran pe sub dealul Palatului Parlamentului, unde exista inconvenientul unui tunel secret, ce duce la Palatul Cotroceni.

"Da, numai ca acela se afla mai jos, noi trecem deasupra, n-o sa spun la ce cota mai jos, e secret militar", precizeaza Sorin Oprescu.

Edilii trebuie sa rezolve mai intai gropile de pe strazi. Drumarii au fost apostrofati. "Aduc armata in Bucuresti si asfaltez cu armata! Va dau cuvantul meu de om! Nu va jucati cu mine, ca eu inghit multe, dar pana la un punct", avertizeaza primarul.