Reprezentantii companiei britanice spun ca noua tehnologie, care functioneaza prin acoperirea intregului avion cu zeci de mii de microsenzori, este capabila sa detecteze numeroase probleme tehnice, inainte ca acestea sa apara. 

Dispozitivele vor masura viteza vantului, temperatura, gradul de tensionare si directia de deplasare. 

Noua tehnica ar putea fi utilizata "in multe alte domenii, nu doar in cel militar", spun autorii inventiei.

Lydia Hyde, coordonatoarea proiectului, a dezvaluit faptul ca ideea acestei tehnologii i-a venit in timp ce privea centrifuga masinii sale de spalat, care era inzestrata cu un senzor ce previne supraincalzirea. 

"Privind cum un simplu senzor poate fi folosit pentru a opri supraincalzirea unui dispozitiv electrocasnic, am inceput sa ma gandesc la felul in care acest detaliu ar putea fi aplicat in activitatea mea si ar putea duce la inlocuirea senzorilor masivi si scumpi cu senzori ieftini, miniaturali si multifunctionali. Acest gand m-a adus la ideea unui avion sau unui automobil sau unui vapor care ar putea fi acoperite cu cateva mii de astfel de senzori pentru a crea o «piele inteligenta», care poate sa simta lumea din jurul ei si sa monitorizeze functionarea aparatului, prin detectarea tensiunii, caldurii si a avariilor", a explicat Lydia Hyde. 

Senzorii, care pot fi la fel de mici precum particulele de praf si detin propria sursa de energie, ar putea fi pulverizati pe suprafetele exterioare ale avioanelor la fel ca orice tip de vopsea, au precizat reprezentantii companiei BAE Systems. 

Noua tehnologie ar putea fi utilizata pentru prevenirea unor dezastre naturale - prin transmiterea de informatii care vor duce la repararea la timp a digurilor -, dar si a neplacerilor din viata de zi cu zi - precum incalzirea tevilor din timpul iernilor deosebit de reci, impiedicand astfel fisurarea acestora - si chiar sa reduca numarul accidentelor de automobil.