Dupa atribuire, a urmat o perioada de circa 8 luni de negocieri privind conditiile contractuale. Negocierile s-au prelungit pana acum pentru ca cei de la Vinci au tot tergiversat situatia, pentru a vedea cine va castiga alegerile.

"Consortiul a incercat sa obtina un contract mai usor finantabil, insa pana la urma a renuntat si contractul a ramas neschimbat", a declarat Adrian Ionescu, directorul Direcţiei Autostrăzi din cadrul Ministerului Transporturilor.

Proiectul, cu o valoare de 1,5 miliarde euro, este primul contract din Romania de constructie prin concesiune a unui tronson de autostrada. Concesiunea va avea o durata de 30 de ani.

Lucrarile vor incepe in acest an si vor dura patru ani. Costul total al lucrarilor de proiectare si constructie se va ridica la 1,57 miliarde de euro, urmand ca statul roman sa plateasca incepand cu al cincilea an al concesiunii circa 180 milioane de euro pe an, suma care va acoperi dobanzile platite de consortiul castigator catre bancile care au finantat lucrarea. Astfel, statul roman ar putea plati in total pana la finalul contractului circa 4,7 miliarde de euro pentru autostrada.