Trenurile intarzie enorm pentru ca merg cu viteza melcului si in plus sunt mizerabile. Cu o asemenea carte de vizita, CFR Calatori si-a pierdut in ultimii 10 ani jumatate din clienti. De la o medie de 170 pe garnitura, acum daca se urca 90.

Dezastrul de pe calea ferata este speculat de patronii firmelor de microbuze. In Caras-Severin de exemplu, micii trasportatori locali au ajuns pana intr-acolo incat si-au infiintat propriile autogari.

"Pe zi avem cel putin 350 de persoane", spune Nadina Radu, administrator firma.

Pentru ca solutii nu gasesc de la Revolutie incoace, oficialii trec la taieri.

"Daca am doar 25 de pasageri nu renteaza. Vom inchide anumite sectii. Se va ajunge si la disponibilizari", declara domnul Pescarasu, director general CFR.

Peste doua miliarde de euro de la Uniunea Europeana ar fi trebuit sa ajunga pana acum la calea ferata. Nu s-a atras nici macar un cent. Atunci de ce ne miram ca viteza medie este mai mica decat pe vremea locomotivelor cu aburi.

Din acest motiv recomandarea expertilor de la Banca Mondiala este ca traseele nerentabile sa fie preluate de microbuze. Intrebarea este oare avem noi drumuri?