Presedintele spune ca cei de la Dacia vor pleca daca nu vom lega Pitestiul de granita de vest printr-o autostrada.

Traian Basescu, presedintele Romaniei: "Este sigur ca se va pierde asamblarea de la Pitesti, la uzinele Dacia, pentru ca deja la Tanger sunt capacitati de preluare existente. S-a trecut la faza a doua de extindere a capacitatii uzinei Dacia din Maroc. Acolo pui masina direct in vapor, este portul la cativa kilometri de fabrica, nu ca in Romania, unde Guvernul poate gandi sa dea prioritatea la Bucuresti-Alexandria decat la Pitesti-Sibiu".

Victor Ponta, prim ministru: ''E o prostie bineinteles, domnul presedinte e de o inconstienta sinistra. A fost in Romania de curand presedintele grupului Renault si v-a spus foarte clar ca investiile din Romania se dezvolta.''

Sefii de la Pitesti nu comenteaza oficial zvonurile despre plecarea Dacia, insa de-a lungul anilor si-au exprimat nemultumirile legate de infrastructura din Romania.

Guvernul a anuntat in decembrie ca renunta la bucata de autostrada dintre Pitesti si Sibiu, asteptata de ani de zile de cei de la Dacia, care isi doresc o cale rapida si ieftina pentru a transporta masinile din tara catre vestul Europei. La Bucuresti, intre timp, s-a decis un nou traseu prin Brasov si Sibiu, care nu ii avantajeaza deloc.

Dacia a facut si calcule: lipsa legaturii dintre Pitesti si Sibiu ii costa 68 de euro pentru fiecare masina exportata, adica 27 de milioane de euro pe an. 

Intre timp, din Tanger, cealalta uzina Dacia poate deservi mult mai usor principalele piete ale grupului: Franta, Spania, Italia, chiar Germania si in special Africa de Nord, tari unde se vand anual 272.000 de masini, peste jumatate din cat produce uzina de la Mioveni.

Ambasadorul Frantei recunoaste ca firmele frantuzesti pierd la fiecare transport mult timp, adica bani, pentru a-si scoate produsele din Romania: "timpul pierdut este intre 8 ore si o zi".

Chiar si o relocare partiala a productiei unor modele Dacia de la Pitesti ar reprezenta o lovitura pentru economia Romaniei. Masinile fabricate la Pitesti reprezinta 10% din exporturile tarii, 3% din intreaga economie. Dacia tine in spate si o intreaga industrie pe orizontala, adica peste 100.000 de locuri de munca.