Seful statului a precizat ca Ovidiu Silaghi este "un om fara performanta".

"Principalul motiv a fost legat de istoricul prezentei domnului Silaghi la Ministerul Transporturilor in primul Guvern Ponta. Nu s-a evidentiat deloc, a parut a fi asa, un fel de apa sfintita, cand nici nu s-a opus la ceva (...), totul a mers struna ca si pana inainte. (...) Ineficienta totala, nu a reusit sa miste macar un pas doi in procesul de deblocare a fondurilor europene care trebuie deblocate de Ministerul Transporturilor. Un om fara performanta, care nu aduce in plus nimic ca imagine Guvernului Ponta", a spus Basescu.

Acesta s-a intrebat, retoric: "De ce sa nu gasesti in partidul caruia ii revine un om care sa aduca un plus de imagine?". "Este in interesul nostru sa avem un Guvern cu o imagine cat mai buna", a adaugat presedintele.

Presedintele Traian Basescu a anuntat ca va lua in 23 august o decizie definitiva privind numirea lui Ovidiu Silaghi la Ministerul Transporturilor, interimatul in aceasta perioada fiind asigurat de seful Guvernului.

Presedintele Traian Basescu considera si ca privatizarea CFR Marfa este in neregula, avand in vedere ca ca noul proprietar cauta banii necesari pentru preluare si investitii la diverse institutii de credit.

Potrivit presedintelui, anuntul Guvernului ca trebuie asteptat avizul Consiliului Concurentei pentru semnarea contractului de privatizare a CFR Marfa este o "intoxicare si o minciuna". Seful statului a sustinut ca premierul Victor Ponta trebuie sa-si asume esecul privatizarii.

"Fara sa fie rea intentie, fara sa fie joc politic, consider ca privatizarea in conditiile pe care eu le inteleg, si vreau sa subliniez ca eu nu consider ca inteleg poate mai bine ca domnul Ponta, sunt sigur ca dansul vorbeste foarte responsabil si foarte bine intentionat, dar de aceea consider ca dansul trebuie sa isi mentina responsabilitatea politica pentru procesul de privatizare al CFR Marfa", a mai spus seful statului.

El a aratat ca Grupul Feroviar Roman - GFR, castigatorul licitatiei pentru CFR Marfa, are propriile credite si trebuie sa imprumute "circa 200 de milioane sa plateasca noua companie", nefiind prea multe banci dispuse sa finanteze aceasta suma.