Noile generatii de GPL pot fi montate si pe masini cu motoare diesel, nu doar benzina.  

Motorul silentios nu este singurul avantaj al masinii. Are instalatia GPL inca din fabrica, adica rezervorul pentru benzina a fost inlocuit de unul pentru gaz, iar din portbagaj a disparut butelia care ocupa si jumatate din spatiu.  

Dan Tilea, director importator masini GPL: "Functioneaza, porneste si se opreste numai pe GPL. Nu porneste pe benzina dupa care trece pe GPL." 

Totusi, pretul autoturismului ii poate speria pe unii. Costa 18.000 de euro, cu 6000 mai mult decat unul similar pe benzina, dar, din fericire, consuma doar 6 litri la suta. 

Marele avantaj al acestei masini este economia pe care o face. Pentru fiecare suta de kilometri trebuie sa platiti 18 lei. Asta inseamna ca un drum pana la Cluj va costa 100 de lei.

Raluca spune ca a devenit populara printre prietenii ei de cand are o masina pe GPL: "Vara este bataie pe ea, drumul spre mare este plin la mine in masina. Consuma putin si toata lumea prefera sa cheltuie banii pe altceva".

Noile instalatii GPL sunt sigure, sustin producatorii. In plus, pot fi montate si pe diesel, nu doar pe motoarele care consuma benzina.

Exista totusi o problema.  "Un motor imbatraneste dupa 300.000 in conditii de utilizare normala. Asta imbatraneste la 150.000-170.000. Dar daca masina este utilizata corespunzator, se fac reviziile la timp se elimina si aceasta posibilitate”, a explicat Cristian Draghicioiu, tehnician de diagnoza. 

Dacia a anuntat ca lanseaza incepand cu luna martie, anul viitor modelul Logan 2 pe GPL.  

Un litru de GPL costa in jur de 3 lei la jumatate fata de restul carburantilor. Din aceasta diferenta, in 5 ani economia ajunge la 4000 de euro. Evident daca petrolistilor nu le trece prin cap sa scumpeasca si Gazul Petrolier Lichefiat.