Tribunalul a admis o cerere inaintata de Carpatair si Service Excellence Solutions pentru intrarea in insolventa a Blue Air, decizie pe care compania o contesta pe motiv ca nu are datorii catre cele doua firme.

Judecatorul Laura Radu, purtator de cuvant al Tribunalului Bucuresti, a declarat, citat de Mediafax, ca instanta a admis miercuri intrarea in insolventa a Blue Air, la cererea Carpatair si Service Excellence Solutions.

Ea nu a dorit sa faca publica valoarea datoriilor Blue Air catre cele doua companii.

Carpatair a depus la jumatatea lunii martie, la Tribunalul Bucuresti, dosarul prin care cere insolventa Blue Air, in contul unei datorii in valoare de 30.000 de euro, ca urmare a inchirierii unei aeronave SAAB 2000 catre aceasta societate, in luna septembrie a anului trecut.

"La cateva zile dupa ce am depus dosarul de insolventa, Blue Air ne-a achitat datoria ai noi le-am dat hartie ca am primit banii. Dar dupa acest lucru ei nu s-au dus, probabil, la tribunal sa inchida dosarul. Diligentele pentru inchiderea dosarului erau treaba lor", a declarat Paula Ardelean, vicepresedinte al Carpatair, citata, de asemenea, de Mediafax.

Reprezentantii Blue Air neaga ca ar avea datorii neachitate catre cele doua companii.

"In jurul orei 15 a aparut la Tribunalul Bucureati verdictul insolventa pentru Blue Air, la cererea Carpatair si Service Excellence Solutions, dar nu exista nicio motivatie scrisa pentru aceasta decizie. Noi nu avem nici o datorie la cele doua companii si vom contesta aceasta decizie", a declarat  Florentina Ivan, director de Relatii Publice in cadrul Blue Air.

Directorul general executiv al Blue Air, Sherif Ussama, declarase anterior, intr-un comunicat de presa, ca firma pe care o conduce isi achita datoriile catre stat si furnizori, in ciuda blocajelor financiare la nivel national si chiar a procesului de restructurare a flotei.

"Declaram public faptul ca nu suntem debitori ai celor doua societati pentru care Instanta de Judecata urmeaza a se pronunta in dosarul nr.13886/3/2010 si, in cazul in care o astfel de decizie ar fi emisa, noi vom ataca decizia Instantei in conformitate cu prevederile legale romanesti si europene,” se mai arata in punctul de vedere al lui Sherif Ussama.

"Referitor la dosarul 13886/3/2010, in care Carpatair si Service Excellence Solutions au cerut insolventa Blue Air Transport Aerian, s-a ajuns la o intelegere de plata amiabila si s-au achitat la zi debitele restante, dovezile existand la dosar. In cazul Carpatair, s-a trimis o scrisoare de inaintare si OP-ul aferent platii facute... Reprezentantii Blue Air si Service Excellence Solutions au ajuns, de asemenea, la o intelegere amiabila si a fost efectuata plata", continua directorul general executiv al Blue Air.

"Insolventa a fost ceruta de Tarom, Carpatair, Service Excellence Solutions si Club Zexe, care cesionase o creanta de 217.000 lei de la Direct Aero Services. Datoriile pentru care s-a admis insolventa sunt de aproximativ 200.000 euro, dar Blue Air are datorii mult mai mari", declarase anterior pentru incont.ro avocatul Remus Borza, a carei firma Assistance Insolv a fost desemnata de catre instanta ca administrator judiciar in dosarul insolventei Blue Air.
            
"Nu avem o situatie exacta a datoriilor, dar o sa verificam actele contabile din ultimii trei ani si vom vedea. Si statul prin Ministerul Finantelor are datorii de recuperat, si aeroporturile interne sau internationale - la fel. Sunt taxe, licente neplatite, dar si alte datorii comerciale catre terti", a explicat, Remus Borza.

Acesta a adaugat ca nu poate anunta in acest moment cum vor fi afectati de aceasta decizie clientii sau angajatii Blue Air.

El a mai spus ca firma sa de administrare judiciara va face tot posibilul ca sa scoata compania lui Nelu Iordache pe linia de plutire.

"Compania a contestat decizia tribunalului de a deschide insolventa si cum contestatia a fost respinsa, Blue Air a pierdut inclusiv dreptul de a-si intocmi planul de reorganizare, a decazut din drepturi. Noi vom face acest lucru si tot noi vom prelua si conducerea operativa a societatii", a mai spus avocatul.

"Blue Air a sustinut ca isi platise datoriile si a primit pasuire de la judecator inca o saptamana ca sa prezinte dovezile, numai ca din moment ce judecatorul a decis intrarea in insolventa, este clar ca dovezile nu au aparut", a adaugat el.

Numirea oficiala a firmei Assistance Insolv ca administrator judiciar in cazul insolventei Blue Air se va face astazi sau cel mai tarziu luni, iar oficialii acestei firme se vor deplasa apoi la Blue Air ca sa-si intre in atributii.

"Atributiile Consiliului de Administratie actual vor inceta, iar conducerea operativa o vom prelua noi. Mergem acolo cu ganduri bune, avand tot interesul pentru reinsertia in economie a unei companii mari, care sa fie si viabila", a continuat Remus Borza.

Compania Blue Air Transport Aerian SA este controlata de omul de afaceri Nelu Iordache.

Operatorul aerian a transportat 1,7 milioane de pasageri anul trecut si a avut afaceri de 150 de milioane de euro. In primele sase luni traficul aerian al companiei ar fi crescut cu 41% comparativ cu anul trecut, sustineau recent oficialii  Blue Air.

Compania Blue Air a renuntat la cinci din cele 11 avioane pe care le opera si la 300 din cei 800 de angajati, in cadrul unui proces de restructurare care urma sa se incheie la 1 noiembrie. Din 10 august, compania iesise total de pe cursele interne, lasand piata libera pentru Tarom si Carpatair.

Operatorul aerian avea la sfarsitul anului trecut datorii de 331 milioane de lei (79 de milioane de euro), ceea ce inseamna putin peste jumatate din cifra de afaceri inregistrata anul trecut, scria recent Ziarul Financiar, citand date ale Ministerului de Finante.