“Situatia pe piata este dificila, iar la fiecare trei luni se schimba previziunile despre profit si pierderi”, justifica Ussama motivul restructurarilor.

Mai exact, Blue Air a renuntat la patru avioane, urmand sa ramana cu sase aparate, plus alte doua care vor fi livrate de Boeing pana la finele anului. Fireste, reducerea cu un sfert a flotei se traduce prin anulari de zboruri si reduceri de personal.

Compania va renunta la bazele operationale de la Larnaca (Cipru) si Sibiu, deci aeronavele vor tranzita cele doua aeroporturi fara sa mai poata initia si zboruri de acolo catre alte destinatii. “Ciprul a fost o destinatie cu potential in perioada verii, deci asteptarile noastre au fost indeplinite in perioada iunie-august”, observa Ussama.

In plus, compania va urmari mentinerea celor mai profitabile zboruri si inchiderea celor care au randament scazut. Cat despre angajati, cei mai expusi sunt membrii echipajelor de bord, piloti si stewardese, cateva zeci fiind nevoiti sa-si faca bagajele pana la finele anului.

“De dragul imaginii, nu pot lua decizii care sa afecteze activitatea companiei. Ne asteptam ca strategia de restructurare sa duca la o crestere a profitului.” “Profit”, un cuvant repetat obsesiv de seful Blue Air, care asteapta sa vada semnul plus cand va trage linie la finele anului. Bilantul la sase luni se lasa insa asteptat.

Cititi mai multe despre strategia de criza a companiei Blue Air pe businessmagazin.ro