Premierul a sosit, sambata la pranz, in zona localitatii Apahida, judetul Cluj, insotit de prefectul Florin Stamatian, de presedintele Consiliului Judetean Cluj, Alin Tise, de primarul din Cluj-Napoca, Sorin Apostu, si a declarat ca aceasta varianta de ocolire ii scapa pe clujeni de "cosmarul traficului greu".

"Aceasta varianta de ocolire a Clujului va scoate traficul greu din municipiul Cluj-Napoca dinspre nordul municipiului si ii va scapa de acest cosmar pe clujeni. Pana in toamna, vom finaliza si lucrarile la centura Valcele-Apahida, care va scoate in totalitate traficul greu din municipiu. Sa fie intr-un ceas bun!", a spus Boc, citat de Mediafax.

Premierul a fost intampinat de un grup de proprietari de terenuri aflate pe traseul soselei ocolitoare, nemultumiti ca nu au fost expropriati si nu au primit despagubiri, dar si de subcontractori ai companiei Bechtel - constructorul Autostrazii Transilvania, care nu si-au primit banii pentru lucrarile facute in 2010.

Varianta de ocolire inaugurata sambata are o lungime totala de 4,5 kilometri, costurile depasind sase milioane de euro.

Nici Boc nu mai stie cand va fi gata Autostrada Transilvania

Intrebat cand se va putea circula pe Autostrada Transilvania, premierul Emil Boc a spus ca acest caz, Bechtel trebuie sa cada de acord cu Ministerul Transporturilor (MTI) privind pretul pe kilometru stabilit conform standardelor de cost, pe care insa fostele guverne nu le-au impus "pentru ca furau mai usor".

"Raspunsul la intrebarea privind continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania este dat de negocierile Ministerului Transporturilor cu Bechtel. Trebuie sa se inteleaga ca nu putem face la orice pret lucrarile, pentru ca este vorba de bani publici, iar odata ce Romania a aprobat standardele de cost acestea trebuie respectate, indiferent de cine lucreaza. Bechtel trebuie sa cada de acord cu Ministerul Transporturilor si cu CNADNR pe ceea ce inseamna pretul, astfel incat lucrarile la Autostrada Transilvania sa continue. Aceasta autostrada reprezinta un obiectiv al Guvernului si al coalitiei, dar cu respectarea legii", a spus Boc.

Premierul a acuzat fostele guverne ca "nu au avut bunavointa" sa stabileasca standarde de cost care sa spuna cat trebuie sa coste un kilometru de autostrada sau de drum judetean.

Premierul nu a putut avansa o data pentru reinceperea lucrarilor la Autostrada Transilvania, precizand ca acest lucru trebuie lasat pe seama specialistilor.