Constructorul american de aeronave a solicitat sprijinul Ford Motor, General Motors, General Electric, Unitet Technologies si altor companii, dupa ce defectarea bateriilor unora dintre avioanele 787 a dus la consemnarea la sol a tuturor acestor aparate, pe 16 ianuarie, au declarat mai multe persoane apropiate situatiei, transmite Mediafax.

Producatorul japonez al bateriilor, GS Yuasa, a dublat numarul testelor de calitate, la recomandarea unei comisii infiintate de Boeing, formata din reprezentanti ai unora dintre companiile contactate. 

Remedierea deficientelor bateriilor este esentiala pentru ca avioanele 787 sa isi reia zborurile. Gasirea unei solutii rapide este de asemenea esentiala, intrucat Boeing poate fi penalizata de cele opt companii aeriene care opereaza aeronavele consemnate, precum si de cele ale caror livrari au fost amanate. 

Comisia a identificat imbunatatiri care pot fi aduse bateriilor, dar si instalatiilor avionului, urmand sa existe mai multe straturi de protectie. 

Reprezentantii companiilor auto in comisia formata de Boeing au analizat protocolul de testare si au fost surprinsi de faptul ca peste 90% din baterii au trecut controlul de calitate. Doua dintre surse au aratat ca in industria vehiculelor electrice acest procent este de circa 60%. 

Un purtator de cuvant al companiei japoneze GS Yuasa a refuzat sa comenteze.  Comisia pentru siguranta transporturilor din Japonia a anuntat in aceasta saptamana ca a finalizat testarea bateriilor fabricate de GS Yuasa si nu a constatat nimic neobisnuit.  Reprezentantii Ford si GM au refuzat sa comenteze despre asistenta acordata Boeing.  Directorul general al Ford, Alan Mulally, a condus divizia de avioane comerciale a Boeing la jumatatea anilor 2000, in perioada in care Dreamliner era in faza de proiectare. 

Boeing dubleaza pe de alta parte productia de avioane 787, pentru a onora circa 840 de comenzi pentru avioanele de 207 milioane de dolari.  Compania instaleaza deja sisteme imbunatatite de fixare a bateriilor si asteapta o decizie din partea Administratiei Federale pentru Aviatie din SUA.  Presedintele diviziei de avioane comerciale a Boeing, Ray Conner, a prezentat un plan autoritatilor de reglementare, in februarie, care include separarea celulelor bateriilor, imbunatatirea sistemului de monitorizare a acestora de catre piloti si o caseta mai solida in care sa fie fixate, pentru evitarea unor incendii.