Modificarile avioanelor au inceput, iar Administratia Federala pentru Aviatie din SUA a anuntat ca va emite saptamana viitoare o directiva prin care va permite reluarea zborurilor.

ANA si JAL trebuie sa obtina si acordul autoritatilor de reglementare din Japonia. In total, un numar de opt operatori aerieni au in flota aparate Dreamliner si vor putea relua zborurile odata ce autoritatile locale de reglementare aproba folosirea noilor baterii.

Astfel, Boeing va putea sa reia si livrarile de aeronave 787, de o importanta majora avand in vedere incasarile mari aduse de acestea. "Nu este exclus ca intr-o luna avioanele 787 sa ajunga din nou in aer", a declarat George Hamlin, fost director la Airbus, in prezent presedinte la firma de consultanta Hamlin Transportation Consulting in Fairfax, Virginia.

Nici Administratia Federala pentru Aviatie si nici Comisia pentru Siguranta Transporturilor Nationale din Statele Unite nu au reusit sa determine ce a provocat defectiunile bateriilor 787, care in ianuarie au provocat un incendiu la bordul unui 787 operat de compania JAL, la Boston, si aterizarea de urgenta a unui alt avion de acest tip in Japonia. Incidentele au dus la consemnarea tuturor avioanelor 787 Dreamliner si blocarea tuturor livrarilor.

Intre modificarile aduse de Boeing bateriilor se afla includerea unui element de protectie pentru prevenirea supraincalzirii, o caseta din otel pentru impiedicarea extinderii unui eventual incendiu si un tub de ventilare a fumului in afara fuselajului.
Reproiectarea bateriilor face ca eventuala defectare a acestora sa nu mai reprezinte un risc pentru siguranta, a declarat vicepresedintele Boeing, Mike Sinnett.

Modificarile vor fi operate pe zeci de avioane 787 stocate in fabricile Boeing, iar avionele in faza de constructie vor fi dotate cu noile modele de baterii. Boeing anticipeaza ca problema bateriilor nu va avea un impact semnificativ asupra estimarilor de profit pentru 2013.

Acordul autoritatilor de reglementare din Statele Unite se aplica numai operatorilor americani, dar de obicei institutiile de profil din strainatate urmeaza exemplul agentiei SUA.

Boeing a inregistrat probabil costuri de peste 2 miliarde de dolari legate de continuarea productiei, fara sa faca incasari timp de trei luni, iar acestea nu vor fi recuperate integral odata cu reluarea livrarilor, a declarat Carter Copeland, analist la Barclays in New York.

Operatorii aerieni solicita totodata despagubiri pentru costurile generate de consemnarea la sol a avioanelor 787, a spus o sursa apropiata situatiei. Dreamliner este singura aeronava comerciala mare dotata cu baterii litiu-ion.