Pe bulevardul Unirii vor fi amenajate 24 de locuri de parcare cu doua module de statii de incarcare a masinilor electrice. Timp de 2-3 ore, atat cat vor astepta alimentarea, soferii isi pot rezolva alte probleme, caci dipozitivele vor fi moderne si vor avea conexiune la Internet prin wirless.

Municipalitatea vrea sa-i incurajeze pe oameni sa investeasca in masinile care nu polueaza mediul si ii tenteaza cu taxe mai mici.

"Unul din principalii poluatori ai orasului in momentul de fata este sistemul de taxi, dar aceste vehicule pot fi achizitionate doar de operatorii de taxi. Se pot acorda facilitati pentru alimentare in zonele statiilor de taxi sau in parcari si prin reglementarile pe care le va adopta: in sensul impozitarii"
, explica Ioan Dedu, directorul Directiei de Infractructura Primaria Capitalei.

Desi facilitatile se vor aplica si companiilor de taxi, acestea nu sunt prea convinse sa schimbe flota. Daca ar cumpara, de exemplu, 20 de masini electrice, ar trebui sa plateasca cel putin 500.000 de euro, plus costurile de intretinere. Investitia ar fi amortizata in minimum 10 ani, spun taximetristii.

Pe piata sunt disponibile patru modele de masini electrice: cea mai ieftina costa 20.000 de euro, cea mai scumpa ajunge la 37.000 de euro. Exista insa si patru modele hibride de la Lexus, Toyota, BMW si Opel. Renault ofera cea mai spatioasa dintre masinile electrice. Cu 5 locuri si la un pret de 25.000 de euro, din care se taie o subventie speciala pentru masini electrice in valoare de 2.500 de euro.

O masina electroca se poate incarca fie de la o statie speciala, fie de acasa. Plinul dureaza intre 6 si 9 ore. Pentru baterie, insa, proprietarul va plati o chirie lunara care porneste de la 78 de euro. Este singurul producator care percepe bani lunar pentru acumulatori, pentru ca altfel pretul automobilul ar fi fost cu mult mai mare.

In prezent, in Romania sunt inmatriculate 100 de masini electrice. Una singura e inmatriculata, insa, pe persoana fizica.