"Carpatair va informa autoritatile aeronautice despre abuzul si atacul la imagine al Aeroportului Cluj si va solicita despagubiri aeroportului pentru prejudiciile cauzate de declaratiile defaimatoare si insinuarile fata de politica de siguranta a companiei Carpatair. Se vor solicita despagubiri si pentru intarzierea nemotivata a zborului Cluj-Timisoara de azi. Urmare a conflictului grav la care s-a ajuns, Carpatair a decis astazi inchiderea zborurilor Cluj-Timisoara dupa o perioada de 12 ani", se arata intr-un comunicat al Carpatair, citat de Mediafax.

Compania sustine ca David Ciceo "incearca sa hartuiasca in disperare Carpatair" din cauza unei plangeri pe care operatorul a depus-o la Comisia Europeana in legatura cu un posibil ajutor de stat de 20 milioane euro pe care Aeroportul Cluj l-a acordat unui competitor al Carpatair.

Directorul aeroportului clujean, David Ciceo, a declarat, luni, ca pilotii companiei Carpatair au pus vietile pasagerilor in pericol prin refuzul acestora de a degivra avioanele si ca va sesiza Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR).

"Sambata, pilotul a incercat sa indeparteze gheata cu o matura, ceea ce contravine procedurilor aviatice. Au stat cu avionul la sol pana a iesit soarele si a topit gheata. Luni, cursa spre Timisoara trebuia sa decoleze la ora 10.30, dar a decolat la 11.49, tot din cauza pilotilor care au refuzat sa degivreze aparatul si l-au tinut la soare. Prin refuzul de a degivra avioanele se pun in pericol vietile pasagerilor, iar noi nu permitem decolarea niciunui avion care nu este curatat de gheata. Pasagerii pot depune reclamatii la Protectia Consumatorilor", a spus Ciceo.

Inchiderea bazei operationale Carpatair de la Cluj va duce la desfiintarea a aproximativ 20 locuri de munca. Potrivit Carpatair, degivrarea este o operatiune care tine strict de competenta si decizia comandantului aeronavei si ca aceasta se aplica in functie de conditiile meteorologice de la aeroportul de plecare.

"In aceasta dimineata vremea la aeroportul Cluj a fost cu cer senin si temperaturi pozitive, iar aplicarea procedurii de degivrare nu a fost necesara. Pentru o intelegere mai clara a situatiei subliniem ca standardele de siguranta ale Carpatair sunt in stricta conformitate cu cerintele si reglementarile europene EASA, respectarea acestora pe plan national fiind in sarcina AACR. Pilotii si personalul tehnic Carpatair sunt instruiti sa respecte strict aceasta politica si intotdeauna pun pe primul loc siguranta pasagerilor. Insinuarile aduse la adresa echipajelor de zbor Carpatair de catre David Ciceo fac parte din scenariul sau de razbunare", se arata in comunicatul operatorului aerian.

Compania sustine ca David Ciceo "incearca sa hartuiasca in disperare Carpatair" din cauza unei plangeri pe care operatorul a depus-o la Comisia Europeana in legatura cu un posibil ajutor de stat de 20 milioane euro pe care Aeroportul Cluj l-a acordat unui competitor al Carpatair.

In comunicat se mai spune ca declaratiile referitoare la zborul de sambata fac parte din acelasi scenariu si sunt lipsite de adevar, demonstrand o data in plus intentia reala a conducatorului aeroportului Cluj de a cauza cu orice pret prejudicii de imagine companiei Carpatair pentru indrazneala denuntarii schemelor frauduloase a ajutoarelor de stat ilegale acordate unui concurent.

Carpatair mai are depusa o plangere la Comisia Europeana referitoare la ajutoare de stat intre Aeroportul din Timisoara si competitorul sau compania low-cost Wizz Air. Ancheta se afla in derulare.

Infiintata in 1999, Carpatair opereaza pe 10 aeroporturi interne si 19 externe. Numarul total al zborurilor regulate ale companiei depaseste 360 pe saptamana, spre 27 de destinatii din 8 tari.

Citeste si:

Mirajul unor afaceri de succes. Lanturile de restaurante din SUA se indreapta spre faliment

Dupa turismul pentru adoptii sau fecundare asistata, Romania a devenit destinatia strainilor care doresc divorturi "low-cost"