Conform acestor statistici, anul trecut un numar de 26.000 de persoane si-au pierdut viata pe drumurile din UE, cu 5.500 mai putine decat in 2010. Cu toate acestea, la nivelul UE, nu se observa nicio ameliorare fata de situatia din 2014, scrie Agerpres.

In plus, Comisia estimeaza ca 135.000 de persoane au suferit accidente grave pe drumurile din UE. Costul social (reabilitare, asistenta medicala, daune materiale etc.) generat de decesele si de vatamarile corporale survenite ca urmare a accidentelor rutiere este estimat la cel putin 100 de miliarde de euro.

In 2015, rata medie a deceselor in traficul rutier din UE a fost de 51,5 la un milion de locuitori, similara cu cea din ultimii doi ani. Aceasta incetinire de ritm, care urmeaza dupa o reducere semnificativa de 8 % in 2012 si 2013, este cauzata de mai multi factori, cum ar fi o interactiune mai mare, in orasele europene, intre utilizatorii rutieri neprotejati si cei motorizati.

De asemenea, utilizatorii vulnerabili ai drumurilor (pietoni, biciclisti etc.) reprezinta o mare parte dintre cele 135.000 de persoane accidentate potrivit estimarilor Comisiei. De precizat ca este prima data cand Comisia publica o astfel de cifra, intrucat statele membre au inceput sa raporteze date comparabile si fiabile cu privire la accidentele rutiere grave.

In aceste conditii, Comisia isi propune sa elaboreze, in a doua jumatate a anului 2016, un plan general privind implementarea unor sisteme de transport inteligente (STI) capabile sa coopereze, adica sa realizeze o comunicare bidirectionala intre vehicule, intre acestea si infrastructurile rutiere, precum si intre infrastructurile rutiere. Aceste sisteme permit vehiculelor sa se avertizeze reciproc, in mod direct (de exemplu, in caz de franare de urgenta) sau prin intermediul infrastructurii (de exemplu, pentru a semnaliza apropierea unor lucrari rutiere).