Pana in prezent Alpine Bau a incasat suma de 305,9 milioane lei, fara TVA, pentru acest proiect, iar stadiul de executie a lucrarii este de 84,75%, potrivit CNADNR.

Constructia autostrazii Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea romano-portugheza Romstrade Monteadriano Engenharia e Construcao Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.

Lucrarile de constructie pentru cele doua tronsoane au fost deschise in octombrie 2011, termenul de executie fiind de un an si jumatate.

CNADNR reziliase deja la sfarsitul lunii noiembrie si contractul pentru construirea primului tronson al autostrazii, motivul principal fiind intarzierea lucrarilor.

Compania Alpine a declansat cel mai mare caz de insolventa produs in Austria dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial. Alpine a cerut intrarea in insolventa la sfarsitul lunii iunie. Compania este inchisa si vanduta pe bucati, dupa ce proprietarul FCC si bancile creditoare au refuzat sa asigure fonduri de 3 milioane de euro pe zi pentru a continua lucrarile la proiectele de constructii in lucru.

Alpine Holding este detinuta de Fomento de Construcciones&Contratas (FCC), cea mai mare companie de constructii de Spania, de asemenea prezenta in Romania.