Premierul Emil Boc a taiat panglica la centura ocolitoare a municipiului Sibiu, impreuna cu ministrul Economiei, Ion Ariton, si cu prefectul judetului Sibiu, Constantin Trihenea, la eveniment participand si numerosi reprezentanti ai PDL Sibiu, dar si ai celor patru firme constructoare.

Ulterior, Boc a testat drumul la volanul unui autoturism Dacia Duster, parcurgand intreaga distanta a soselei construite in regim de autostrada.

La final, premierul Emil Boc a prezentat un pahar plin cu apa pe care l-a pus pe bordul masinii, afirmand ca nicio picatura de apa nu s-a varsat, ceea ce demonstreaza ca drumul este realizat foarte bine, fiind multumit de lucrari.

Permierul a afirmat ca acelasi test al paharului cu apa ar trebui realizat si mai tarziu, pentru a vedea cum au rezistat lucrarile, precizand ca termenul de garantie este de doi ani.

Centura ocolitoare a Sibiului are 20,8 kilometri, dintre care 17,2 kilometri in regim de autostrada.

Cei 20,8 kilometri sunt impartiţi in doua tronsoane, primul fiind realizat de consortiul Geiger-Boegl-Comtram, iar cel de-al doilea de catre Vectra Service din Brasov.

Partea de autostrada face parte din Culoarul IV European, care va face legatura intre Constanta si Nadlac.

Lucrarile au inceput in primavara anului 2003, iar in toamna anului 2006 ar fi trebuit sa fie incheiate. La termenul de finalizare insa, doar 40 la suta din centura ocolitoare era gata si, din cauza intarzierilor prea mari si a depasirii costurilor prevazute in contract, Ministerul Transporturilor a reziliat, in octombrie 2006, contractul cu constructorul initial al centurii, firma italiana Todini Construtioni Generali.

In mai 2007 a fost incheiat un nou contract de constructie, termenul fiind aprilie 2011.

Autoritatile din Sibiu au cerut insa in repetate randuri ca termenul sa fie devansat, iar centura sa fie data in folosinta la finalul anului 2010.